Cybernetica AS sõlmis lepingu Ameerika Ühendriikide Õhujõudude teaduslaboriga (AFRL) ning osaleb privaatsustehnoloogiate arendusprogrammis Brandeis, teatas ettevõte. Programmi koordineerib USA kaitseministeerium koos teadusuuringute agentuuriga DARPA.
- Cybernetica osaleb privaatsustehnoloogiate arendusprogrammis Brandeis. Pilt on illustreeriv Foto: Panthermedia/Scanpix
Cybernetica juhitava projekti NAPLES eesmärk on luua vahendid, millega saab infosüsteemidest ja äriprotsessidest leida võimalikke privaatsete andmete lekkeid. Cybernetica teadusdirektor Peeter Laud ütles, et USA teadusuuringute agentuuri eesmärk on suurendada kodanike ja ettevõtete usaldust IT-süsteemide vastu, andes andmete omanikule parema kontrolli oma andmete üle. “DARPA koostöö annab meile ka võimaluse teha teadus-arendustööd koos maailma tippudega,” märkis Laud.
Projektis osaleb alltöövõtjana ka Tartu ülikooli arvutiteaduse instituut. Professor Marlon Dumas Tartu ülikoolist selgitas, et kui Cybernetica keskendub programmide analüüsile, siis arvutiteaduse instituudi meeskonna eesmärk on leida äriprotsessidest selliseid samme, mis võivad lekitada tundlikku informatsiooni. “Lisaks üritame leida võimalusi mõõtmaks delikaatse informatsiooni süsteemist lekkimise mõju,” selgitas
Dan Bogdanov, kes juhib Cyberneticas privaatsust tõstvate tööriistade arendust, lisas, et plaan on luua tasuta töövahendeid, millega tarkvarafirmad saaksid arendada turvalisemat tarkvara, kus lekete oht oleks vähendatud nii palju, kui võimalik.
Cybernetica osaleb DARPA programmis teist korda. Aastatel 2011-2015 osales Cybernetica PROCEED programmis, kus töötas välja krüpteeritud andmete töötlemise tehnoloogiat. DARPA rahastusel on sündinud mitu maailma läbimurret, nagu ülemaailmne arvutivõrk Internet.
Seotud lood
USA föderaalkohus on esitanud Apple’ile nõudmise, et tehnoloogiafirma pakuks tehnilist abi San Bernardino terrorirünnaku korraldaja nutitelefoni iPhone 5c lahtimuukimisel, kuid Apple ei soostu seda tegema.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.