Uue rahvusliku lennufirma Nordic Aviationi pakutavatel lendudel töötavad inimesed on valdavalt välismaalased, kes on Tallinnas korraga kuni kuu ning siis roteeruvad juba uude linna komandeeringusse.
- Carpatairi esimene ohvitser Darie Andron lendab detsembris Nordic Aviationi tellimusel Tallinnast peamiselt Oslosse. Foto: Andras Kralla
Pool tundi pärast keskpäeva on Tallinna lennujaamas haudvaikus. Turvamehe sammud kajavad inimtühjas saalis. On vaikusehetk pärast hommikust tipptundi ja enne õhtust sagimist.
Ometigi pole Carpatairi esimest ohvitseri Darie Androni kusagil näha. Toimus ettenägematu muudatus ja Oslo asemel pidi ta lendama hoopis Brüsselisse. Lubas kell kaks tagasi olla. Poolteist tundi hiljem ongi ta kohal. Tuleb rõõmsalt oma väikest kohvrit järel vedades läbi endiselt tühja lennujaama.
Rumeenlase Darie Androni töökoht on kokpitis võõra maa ja taeva vahel. Ta on Carpatairi esimene ohvitser, sel kuul töökohaks peamiselt Nordic Aviationi korraldatav Tallinna–Oslo lennuliin. Vahel aga on tema sajakohalist Fokker 70/100 vaja ka mõnele muule liinile, näiteks Brüsselisse, kuhu viis õhukoridor teda seekord.
Nordic Aviationi heaks, kes rendib Carpatairilt lennukeid koos meeskondadega, töötab ta praegu alates novembri lõpust kuni 20. detsembrini. Siis tulevad jõulud kodus Rumeenias ja uuel aastal jälle uus linn ja riik. Aga võib-olla toob fortuuna ta ka kohe tagasi Tallinna.
Täpselt niiviisi käibki töö Rumeenia lennufirmas Carpatair, kelle lennukite ja meeskondadega teenindatavate firmade ringi lisandus 8. novembril ka Nordic Aviation.
Tõeliselt põhjamaine lennujaam
Kui Estonian Airi piloodid, kes praegu laias maailmas tööd otsivad, läksid pärast sinivalge lennuki Tallinnas parkimist igal õhtul oma koju, siis Nordic Aviation, kel oma lennukeid ja piloote pole, kasutab liinide teenindamisel iga päev kolme lennufirmat ja nende sadakonda töötajat.
Täpselt selliste ilma enda lennukiteta lennufirmade teenindamisele ongi keskendunud Carpatair, kus Andron töötab. Lisaks Nordic Aviationi teenindamisele Tallinnas on Carpatairi kodulennujaamad ka Rootsis Örebros ja Itaalias, kus firma teeb tšarterlende peamiselt kuurortidesse.
Vahetult enne Tallinna tulekut töötaski Andron Örebros.
- Carpatairi esimene ohvitser Darie Andron maandus äsja Nordic Aviationi lennuga Tallinnas. Foto: Andras Kralla
Tasub teada
Ühe päeva jooksul töötab Nordic Aviationi korraldatud lendudel 15-20 erinevate lennufirmade pardameeskonda. Seejuures on ühes meeskonnas 3-5 liiget.
Lennukipark koos meeskondadega on renditud lennufirmadelt BMI (Suurbritannia), NextJet (Rootsi) ja Carpatair (Rumeenia).
Lisaks kasutab uus rahvuslik lennufirma Adria Airways lennuettevõtja sertifikaati, kommertsplatvormi ning piletimüügisüsteemi, mille kaudu müüaksegi pileteid nende kolme lennufirma lennukitele.
Sama ootamatult, nagu toimus Estonian Airi sulgemine, tuli ka vajadus uute lennufirmade ja nende töötajate järele. Andron aga ei osalenud Nordic Aviationi lendude kõige esimeses rotatsioonis, mis algas 8. novembril, vaid saabus siia novembri lõpus. Tema teadis seega oma Tallinna tulekust ette märksa pikemalt.
Eestis polnud ta kunagi varem käinud, kuigi on lennanud viimase viie aasta jooksul esimese ohvitserina kõikidesse Euroopa peamistesse lennujaamadesse.
Oma lemmiklennujaama tal kogemustega lendurina tekkinud ei ole, pigem vaatab Andron tööotsi ikka turisti pilguga – Vahemeremaadesse on alati tore lennata, eriti Itaaliasse. Seal on hea söök, soe päike ja merevesi.
Andron ütleb, et Tallinna lennujaam pole üldsegi nii väga väike, Euroopa mastaabis pigem keskmiste seas. Töökultuur on Tallinna lennujaamas tema hinnangul väga põhjamaine. „Kõik inimesed teevad siin oma tööd väga korralikult, pole midagi kaootilist nagu vahel võib olla mõnes Vahemeremaa lennujaamas. Siin on rahulik ja süsteem toimib,“ räägib ta.
Seotud lood
"Me väga lootsime, et selliselt me oma uuest nimest rääkima ei pea, sest soovisime kõik detailid korralikult ette valmistada ja ise õigel ajal ning õiges kohas oma uut nägu esitleda," teatas täna Nordic Aviation Groupi juhatuse liige Erik Sakkov.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.