• OMX Baltic1,2%288,35
  • OMX Riga−0,61%870,83
  • OMX Tallinn0,76%1 826,19
  • OMX Vilnius0,13%1 122,72
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,37%8 579,72
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%102,84
  • OMX Baltic1,2%288,35
  • OMX Riga−0,61%870,83
  • OMX Tallinn0,76%1 826,19
  • OMX Vilnius0,13%1 122,72
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,37%8 579,72
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%102,84
  • 05.01.16, 15:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna–Helsingi tunneli ehitus sammu võrra realistlikum

Eesti ja Soome transpordikoostöö memorandumi allkirjastamisel viibinud Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministri Anne Berneri arvates on realistlik, et Tallinna ja Helsingit ühendava tunneli ehitustöödega võidakse algust teha kümne aasta jooksul.
Arhitektide Lauri Laisaare ja Armin Valteri ning Soome arhitektide Hilla Raudanko ja Laura Suomini nägemus tunnelist Viimsis.
  • Arhitektide Lauri Laisaare ja Armin Valteri ning Soome arhitektide Hilla Raudanko ja Laura Suomini nägemus tunnelist Viimsis. Foto: Lauri Laisaar, Armin Valter, Hilla Raudanko ja Laura Suomin
Berneri hinnangul oleks tunnel hea võimalus Helsingil ennast Rail Balticu külge haakida – seega Rail Balticu lõpp ei oleks mitte Tallinnas, vaid hoopis Helsingis, kirjutas ärileht.ee.
Berner ütles, et tunneliehituse maksumuse esimene hinnang on 13 miljardit eurot. „Ma arvan, et esimest hinnangut tuleks alati kahekordistada. Ma pean oluliseks, et meil oleks realistlikud arvutused ja me peame tagama selle, et oleks olemas piisav kaubavool,“ lisas minister.
Majandusminister Kristen Michali hinnangul võiks tunnel teoks saada 2030. aastatel. "Loodan, et saan rongiga Helsingisse sõita enne pensionile jäämist," ütles 40aastane Michal ajalehele Helsingin Sanomat.
Helsingi-Tallinna tunneli ehitus võiks alata pärast Rail Balticu valmimist ehk pärast 2025. aastat. 2015. aasta algul avaldatud esialgse hinnangu järgi kasvataks tunnel Eesti SKPd 0,5 protsenti ja Soome SKPd lausa 3%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.01.25, 10:09
Alanud aasta kümme IPO-t, mida jälgida
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele