• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,58%5 951,7
  • DOW 301,28%43 965,98
  • Nasdaq 0,07%18 980,05
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,25
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,58%5 951,7
  • DOW 301,28%43 965,98
  • Nasdaq 0,07%18 980,05
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,25
  • 05.01.16, 15:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna–Helsingi tunneli ehitus sammu võrra realistlikum

Eesti ja Soome transpordikoostöö memorandumi allkirjastamisel viibinud Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministri Anne Berneri arvates on realistlik, et Tallinna ja Helsingit ühendava tunneli ehitustöödega võidakse algust teha kümne aasta jooksul.
Arhitektide Lauri Laisaare ja Armin Valteri ning Soome arhitektide Hilla Raudanko ja Laura Suomini nägemus tunnelist Viimsis.
  • Arhitektide Lauri Laisaare ja Armin Valteri ning Soome arhitektide Hilla Raudanko ja Laura Suomini nägemus tunnelist Viimsis. Foto: Lauri Laisaar, Armin Valter, Hilla Raudanko ja Laura Suomin
Berneri hinnangul oleks tunnel hea võimalus Helsingil ennast Rail Balticu külge haakida – seega Rail Balticu lõpp ei oleks mitte Tallinnas, vaid hoopis Helsingis, kirjutas ärileht.ee.
Berner ütles, et tunneliehituse maksumuse esimene hinnang on 13 miljardit eurot. „Ma arvan, et esimest hinnangut tuleks alati kahekordistada. Ma pean oluliseks, et meil oleks realistlikud arvutused ja me peame tagama selle, et oleks olemas piisav kaubavool,“ lisas minister.
Majandusminister Kristen Michali hinnangul võiks tunnel teoks saada 2030. aastatel. "Loodan, et saan rongiga Helsingisse sõita enne pensionile jäämist," ütles 40aastane Michal ajalehele Helsingin Sanomat.
Helsingi-Tallinna tunneli ehitus võiks alata pärast Rail Balticu valmimist ehk pärast 2025. aastat. 2015. aasta algul avaldatud esialgse hinnangu järgi kasvataks tunnel Eesti SKPd 0,5 protsenti ja Soome SKPd lausa 3%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 07:00
Arvutipargi renditeenusega investeerib ettevõtja oma põhiärisse
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele