Starmani finantsjuhi Piret Aava sõnul on inimeste palkamine ja hoidmine nende ettevõttes seotud töötajate oskustega, mitte sellega, kas tegemist on naise või mehega.
- Starmani finantsjuht Piret Aava Foto: Raul Mee
“Tegijad naised võtaksid seda isikliku solvanguga, kui nad ühel päeval enam ei teaks, kas nad on juhatuses sellepärast, et kvoot määrab, või sellepärast, et nad on tublid ja pädevad,” selgitas Aava oma seisukohta. “Ma väga loodan, et sellisel kujul reguleerimine Eestisse ei jõua. Pigem mõjuks see naiste karjääriootustele negatiivselt.”
“Meie struktuuris on juhtkonna definitsioon laiem kui juhatuse koosseis. Tegevjuhtkonnas on naisi teisigi,” märkis Aava.
Ta tõi näitena turunduse, kus on naisjuht, ja järgmises leeris on naisi veelgi rohkem. “Meil on kõige tähtsam ikkagi soov ja tahtmine seda tööd teha. Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb ka karjäär,” võttis Aava kokku.
Eelmise aasta veebruaris ostis Starman Leedu suurima kaabel-TV-operaatori. “Meie gruppi kuulub kaks ettevõtet – Starman Eestis ja Cgates Leedus, mis osutavad teenuseid riigipõhiselt. Mitu olulist valdkonda on tulnud aga grupi tasemele, teeme asju ühtemoodi nii Eestis kui ka Leedus, et hoida ühte joont ja kasutada parimaid kogemusi,” rääkis Aava.
Mis on mis
Starman AS
Osutab kaabeltelevisiooni ja andmeside teenuseid. Suurim kaabliettevõte ja number kaks internetipakkuja Eestis, suuruselt teine mõlemas valdkonnas Leedus.
Kliente praegu 185 000 Eestis ja
130 000 Leedus.
Eesmärk on olla eelistatuim meelelahutus- ja kommunikatsiooniteenuste pakkuja Balti riikides.
Käive mullu ligi 55 mln eurot, mis sisaldab ka Leedu ettevõtte ostu. Sellel aastal oodatakse ligi 10% suurust käibe kasvu.
Töötajaid Eesti ja Leedus kokku 570.
Kasvatamine eeskuju kaudu
Aava on oma karjääri kõrval kasvatanud üles kaks last. “Olen seda meelt, et lapsi saab kasvatada eeskujuga. Kui ma tahan süstida lastesse ambitsiooni ja arengut, siis mul on lihtsam seda teha, olles ise eduka karjääriga,” sõnas ta. “Minu väärtushinnangud kanduvad lastele üle ja usun, et igal hetkel on soojast söögist tähtsam eeskuju, mida ma oma lastele annan.” Lapsed on Aava karjääri ühed suuremad toetajad.
Klassikalisest finantsosakonnast on Starmani osakond natuke kaugemale jõudnud. Lisaks tavapärasele finantsinfole on sinna koondunud suur osa analüütikat.
Mis puudutab Starmani üldist palgapoliitikat, siis Aava sõnul on neil erinevates valdkondades ka erinevad tasustamispõhimõtted vastavalt töö iseloomule. “Me oleme Eesti üks suuremaid teenindusorganisatsioone ning meie jaoks on oluline olla väga hea teeninduskultuuriga ettevõte,” rääkis ta. Kuna ettevõte tegutseb tihedas konkurentsis, makstakse Starmanis konkurentidest kõrgemat palka. “Tasu on väga tihedalt seotud inimese oma panusega,” ütles Aava.
Ühtlasi on Starman Aava sõnul ka innovatsiooni vedaja. “Selles valdkonnas mängib turustandard vähem rolli, pigem mängivad rolli motivatsiooniskeemid, mis on seotud personali ja ettevõtte eesmärkide ning kaugemate sihtidega,” sõnas ta. “Otsime säravaid noori inimesi, kes tahaks areneda ja kasvada. Heade inimeste leidmine, värbamine ja nende hoidmine on meile hästi oluline.”
Tehnoloogia innustab inimesi
25 aastat tagasi paneelmajas alustanud Starman on praeguseks muutunud 210 miljoni euro suuruse väärtusega ettevõtteks, mille taga on Aava sõnul kõik need inimesed, kes töötavad või on töötanud Starmanis.
Värbamise poole pealt nendib Aava, et ettevõte otsib oma meeskonda pidevalt noori talente. “Meil on töökeskkonna mõttes äge tiim. Me oleme oma teenustega erinevatel rahvusvahelistel üritustel olnud tõelised novaatorid. Oleme Euroopas mitmele silmad ette teinud,” oli Aava uhke.
Ta lisas, et tehnoloogia innustab inimesi – järeletegemine ja kellegi teise kopeerimine pole pooltki nii lõbus.
“Meie inimesed ei ole ära hellitatud kaheksatunnise tööpäevaga. Meil on palju tööd, aga meil on ka palju rõõmu,” nentis Aava.
Küsimusele, kas on raske leida talente või milles see raskus seisneb, vastas Aava, et neil jääb puudu silmasärast. “Meil on väga palju inimesi organisatsiooni seest kasvanud, näiteks kaablitehnikust arendusjuhiks, analüütikust pearaamatupidajaks jne. Me ootame, et meie inimesed oleksid sõltumata ametist kogu aeg avatud silmadega ja jälgiksid, mis toimub,” sõnas ta. “Üldine loogika ütleb, kus häda näed, tule ja aita; haara härjal sarvist ning tule ja tee.”
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.