Müüa saab kõike, aga selleks tuleb rõhk panna sõnale müümine, leiab üleilmselt kasutatava majandustarkvara Erply asutaja Kristjan Hiiemaa.
- Pärnu Juhtimiskonverents Foto: Raul Mee
Ta soovitas Pärnu Finantskonverentsil oma äri läbilöömise sujuvamaks muutmiseks töötajate oskustesse panustada ja näiteks äriarendustöötajaisse investeerida. "Kui selliste oskustega inimest kusagilt võtta pole, siis võta otse koolist ja õpeta ise. Noor inimene tahab reisida ja uusi suhteid luua," selgitas ta. "Oleme nii aktiivseid inimesi värvanud ja maailma saatnud ning häid tulemusi saanud."
Teiseks rõhutas ta töötajate arendamist. "Kui su inimesed ei oska oma töösse puutuvat teha, siis pole mõtet loota, et su äri hakkab kasvama," rääkis ta ja illustreeris seda rõivapoodide tööjõu voolavusega. Tema andmeil töötab müüja keskmiselt selles ametis ühe kuu. "Müügiinimene tuleb tihti otse tänavalt ja tahab proovida, aga kallis on see proovimine," selgitas ta. "Tuleks anda neile tööjuhend. Paljudes firmades on see olemas ja nad on silmnähtavalt teistest edukamad."
Koolitusprogrammid on olemas suuremates kontsernides ja töötajate arendamiseks on loodud juba ka tarkvaralised lahendused, mille abiga müügioskusi õpetada. "Kui oskused omandatud, tuleks neid ka testida – kas osatakse või mitte," soovitas ta.
Erply annab täna tööd 120 inimesele ja firma peakontor asub Ameerikas. Erply laotarkvara kasutavad suurfirmad, nagu Zappos, Disney jt.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.