Rahandusministeerium tuleb uuel nädalal välja seaduseelnõuga, mis oluliselt muudab tööautode maksustamist.
- Trev-2 Grupp AS renditav Porsche Cayenne. Foto: Andres Haabu
Kolm olulisemat muudatust on, et segakaustuses sõidukite puhul kaovad sõidupäevikud, 100% tööautodele tuleb erimärgistus (näiteks kleeps numbrimärgil) ning erisoodustusmaks hakkab sõltuma auto võimsusest. Iga kW muudab erisoodustust 1,96 euro võrra.
Sel juhul oleks keskmise auto erisoodustus 223,4 eurot kuus, millelt maks 148 eurot kuus (praegu 169,6 eurot). Rahandusministeeriumi andmetel on valdav enamus autosid allpool keskmist, seega enamuse maksukoormus väheneb. Lisaks võetakse kasutusele ka vanusekoefitsient 0,75 vähemalt 5 aastat vanade autode puhul ehk teisisõnu on erisoodustus 75% mudeli väärtusest.
Käibemaksupettuste vältimiseks seatakse sisse reegel, et auto otstarve tuleb ette deklareerida ja käibemaksu saab maha arvata üksnes katkematu 2-aastase kaustusega ettevõtluses. Täieliku maksuvabastuse ehk sisendkäibemaksu mahaarvamisel kehtestatakse detailne arvestus (nn Soome mudel) ja võimalik on ka GPSi kasutuselevõtt. Kehtima hakkab täiskuu arvestus, sest päevikut ei ole ning alla kuu arvestuse jaoks jääb isikliku auto hüvitis. Erisoodustust ei ole, kui peatatud kohustuslik kindlustus.
Uudis täiendamisel!
Seotud lood
Sõiduautode maksustamisel jõustus 1. augustist terve rida muudatusi, millest osa rakendatakse tagasiulatuvalt, osa uuest aastast.
Rahandusministeerium sooviks eristada firmaautod värviliste numbrimärkidega, maksuekspert Lasse Lehis aga peab seda vaenu õhutamiseks.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.