Hiljuti avaldatud globaalsest internetiraportist selgub, et pidurdunud on nii interneti kui ka nutitelefonide kasutajate arvu kasv, kirjutab Bloomberg.
- Hiljuti avaldatud globaalsete internetitrendide raportist selgub, et internetibuumi ajad on möödas Foto: epa
Igal aastal avaldatav globaalne internetitrendide raport annab aimu sellest, missugune on olukord tehnoloogiavaldkonnas ning missugused trendid on pead tõstmas ning missugused unustustehõlma vajumas.
Kleiner Perkins Caufield & Byersi partner Mary Meeker selgitas raportit tutvustades, et globaalne internetikasutajate arv püsib kolme miljardi juures, kusjuures kasutajate arvu kasv on hoo maha võtnud ning püsib sisuliselt paigal. Meekeri sõnul on internetikasutajate arvu paigalseis suurel määral seotud sellega, et riikide majanduskasv on aeglustunud. Globaalse SKT kasv on viimasest kaheksast aastast kuuel olnud väiksem kui 20 aasta keskmine globaalne majanduskasv.
Ühtlasi selgub raportist, et arengumaade edasiminek interneti valdkonnas on osutunud oodatust tagasihoidlikumaks ning paljudes riikides pole internet inimestele jätkuvalt kättesaadav. Järgnevalt viis tendentsi, mis uuringus välja tuuakse:
India näol on tegu ühega neist riikidest, kus internetikasutajate arv tõuseb: kui aasta tagasi kasutas internetti 33 protsenti indialastest, on see selleks aastaks tõusnud 7 protsendi jagu. Ühtlasi tähendab see, et India möödus interneti kasutamise edetabelis USAst ning on Hiina järel globaalses plaanis suuruselt teine internetikasutaja.Aasia ja Vaikse ookeani piirkonna riikide elanikud moodustasid möödunud aastal 52 protsenti globaalsetest nutitelefonikasutajatest. Esiti kiiret nutitelefonide kasutajate kasvu näidanud piirkond on aga hoo maha võtnud: kui 2014. aastal oli kasv 35 protsenti, siis möödunud aastal kasvas nutitelefonide kasutajate arv 23 protsendi võrra. Põhja-Ameerika, Euroopa ja Jaapani majandused moodustasid 1985. aastal 63 protsenti globaalsest SKTst. 2015. aastaks oli see näitaja langenud juba 29 protsendini. Hiina ning teised Aasia arenevad riigid moodustasid kokku 63 protsenti globaalsest SKTst.Raportist selgub ka, et internetipõhine reklaam pole jätkuvalt eriti edukas. Reklaamijad kulutavad endiselt palju enam raha traditsioonilises meedias reklaamimisele.Globaalne sündimus on võrreldes 1960. aastatega vähenenud 39 protsenti. Seega küsitakse raportis, et kust tehnoloogia kasutamise kasv tulevikus tuleb? Selle vastukaaluks võib esitada aga argumendi, et inimesed elavad üha kauem: alates 1960. aastast on globaalne keskmine oodatav eluiga tõusnud 36 protsendi võrra.
Hoolimata sellest, et raport jätab endast pigem negatiivse mulje, väitis Meeker, et positiivseid arenguid internetivaldkonnas näeb ta eeskätt e-poodlemises, spordi otseülekannete vaatamises, inimeste omavahelises tekstisõnumite saatmises, reklaamivaldkonnas kui ka tehisintellekti valdkonnas.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.