Adcashi juhi ja asutaja Thomas Padovani sõnul leiavad nad Eesti asemel IT-töötajaid hoopis Bulgaariast ning kogemusega müügispetsialiste Hispaaniast.
- Thomas Padovani sõnul liiguvad nad Adcashiga maailma tippude hulka Foto: Andres Haaabu
Eestis on räägitud pikalt IT-töötajate nappusest. Ka online-reklaami platvorme pakkuva Adcashi juhi Thomas Padovani sõnul on see Eesti jaoks murekohaks. Aga mitte nende ettevõttele, sest nemad saavad enamuse oma IT-töötajatest Bulgaariast.
Adcashil on kolm kontorit – Tallinnas, Sofias ja Barcelonas. „Avasime mitu kontorit, aga oeakontor asub Tallinnas, kus töötab 100 inimest. Siin on meil enamik finantsteenuseid, juhatus ja strateegia otsustajad. Kui Eestist IT-töötajaid ei leidnud, siis värbasime neid Bulgaariast,“ rääkis Padovani Äripäeva konverentsil Äriplaan 2017.
„Vajame andekaid müügiesindajaid ja Barcelonas on neid palju. Barcelona annab meile võimaluse võtta tööle inimesed, kes on reklaamivaldkonnas kogenud tegijad,“ märkis Padovani.
Ta lisab, et kui ta kaheksa aastat tagasi Adcashi asutas, siis polnud Eestil nende valdkonnas üldse kogemust ja sobivaid töötajaid. Nad koolitasid alguses oma töötajad ise välja. Ning kui alustades oli Adcashil üks konkurent, siis täna tegutseb selles vallas juba 5-6 ettevõtet, kes arendavad reklaamitehnoloogiat.
Padovani nendib, et IT-tehnoloogia ja -teenuste valdkonna inimesed muudavad oma elustili kergemini ja nende jaoks pole probleem homme lennukile istuda ja näiteks Dublinisse tööle lennata. See on selle sektori tänane reaalsus.
Mobiili tähtsus üha kasvab
USAs kulutatakse tema sõnul rohkem digitaalsele reklaamile, kuid oluliselt panustatakse ka mobiili ühenduvusele. Padovani sõnul liiguvad ka nemad oma ettevõttega selles suunas.
„Meie turustruktuuri vaadates liigume me kõige kõrgema tehnoloogilise tasandi suunas. Mida madalamal tasandil me tehnoloogiliselt oleme, seda rohkem on meil konkurente. Madalamal tasandil konkureerid marginaaliga. Mida kõrgemal oled, saad saavutada monopoolsuse ja teed ise reeglid,“ lausus Padovani ja tõi välja Facebooki ja Google´i, kes on monopolid. Mõlemat peab ta ka Adcashi konkurentideks. „Oluline on teada oma positsiooni ja konkurente,“ märkis Padovani.
Ettevõtted müügis
Padovani saab nädalas 6-7 kõnet, kus pakutakse osta mõnd ettevõtet. Siiani pole nad leidnud midagi sellist, mis oleks neile kasulik. „Me pole veel näinud võimalust, kus saaksime teenida rohkem kui oma ettevõtlusvormiga,“ nentis Padovani. Tema sõnul rahastavad nad oma ettevõtte kasvu valdavalt ise.
Adcash tegeleb praegu uue tehnoloogia väljatöötamisega, millega loodetakse varsti välja tulla. Padovani sõnul on Adcashi eesmärk olla maailma parim reklaamiplatvorm. „Eelmisel aastal oli meie käive 42 miljonit, peamiselt tuli see USAst. USA turg moodustab 70% meie käibest,“ rääkis Äriplaanil esinenud Padovani.
Tänu Eesti maksukeskkonnale on Adcashil olnud võimalus investeerida 29 miljonit eurot ettevõtte kasvu ja arengusse. Padovani sõnul on raske leida kõrgtehnoloogiaspetsialiste, mis muudab ka nende arengu aeglasemaks. „Oleme palju investeerinud personali ja taristusse. 74% Tallinna kolleegidest on meil töötanud alla aasta – selle ajaga on keeruline usaldust ja oskusteavet luua. Tootlikkuse kasv ootab meid veel ees,“ nentis ettevõtja.
Adcashi esimene eesmärk on saavutada hiljemalt järgmiseks aastaks 50 miljoni eurone käive ning siis võtta ette 100miljonilise käibe saavutamine.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Lisatud analüütikute kommentaarid!
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele