• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 02.12.16, 13:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automaks tuleb heitgaasipõhine

Kui algselt plaanis uus võimuliit maksustada autosid võimsuse ehk kilovatipõhiselt, siis nüüdseks on rahandusministeerium kavandamas riigilõivu vastavalt CO2-heitmele, kirjutas ERR.
Automaksuga loodab valitsus koguda ligi 14 miljonit eurot.
  • Automaksuga loodab valitsus koguda ligi 14 miljonit eurot. Foto: Andras Kralla
Koalitsioonileppe kohaselt kehtestatakse sõiduautode registreerimise tasu, millega valitsus loodab riigieelarvesse teenida umbes 14 miljonit eurot lisatulu aastas ja seda alates 2018. aastast. Selleks diferentseeritakse riigilõiv vastavalt autode CO2-heitmele, et soodustada keskkonnasõbralike sõidukite eelistamist. Valitsuskabinetis neljapäeval alanud arutelu, kuidas seda täpselt teha, jätkub järgmisel nädalal, vahendas ERR.
CO2-põhist maksustamist on kilovatisest arvestusest mõistlikumaks pidanud ka autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu tegevjuhi Sulev Narusk. Ta kirjutas Äripäevas, et maksumuudatus peaks sobituma tänapäevase mõttemaailmaga ja moodsate sõiduvahenditega (elektriautod, hübriidid) ning arvestama ka keskkonnaalaste väärtustega. Maksudega ei tohi asuda diskrimineerima keskkonnasõbralikke elektriautosid või hübriide, mis on tihti võimsamad kui nn tavaline auto. Esialgu väljatoodud plaan oli tema sõnul selles mõttes selgelt vaenulik.

Seotud lood

Uudised
  • 25.05.17, 15:35
Autofirmade liit sai uue juhi
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) uus juht on Arno Sillat, teatas liit.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele