2017. aastal keskenduvad reklaamitootjad mitte ainult sellele, kus inimene on, vaid ka sellele, kuhu ta teel on ning veelgi olulisem – mis on potentsiaalsete tarbijate soovid.
- 2017. aastal kolib reklaam üha enam nutiseadmesse. Foto: EPA
“Asukohal ja isiksusel põhinev
kommunikatsioon ei ole enam nii oluline,” sõnas Maxus Globali digitaalüksuse juht Jonathan Adams. “Asukohast on olulisem hoopis see, kuhu inimesed lähevad.”
Tõenäoliselt ületab mobiilne
reklaam järgmisel aastal arvutis kuvatavad reklaamid. Meediaagentuur Zenith prognoosib, et brändid kulutavad 2017. aastal mobiilsetele reklaamidele üleilmselt 99,3 miljardit dollarit; arvutipõhistele reklaamidele kulutatakse aga 97,4 miljardit dollarit, vahendab CNBC.
Mobiilsete reklaamide suureks eeliseks on asjaolu, et see mitte ainult ei jõua igal ajal inimesteni, vaid see annab ka inimese asukoha andmed. Kuna meie seadmed talletavad ka muud isiklikku informatsiooni, nagu kalendrisse märgitud kohtumised, kasutavad brändid seda infot arvamaks meie tulevast asukohta ning soovitades asju või teenuseid meile enne, kui me teame, et me neid vajame, märkis Adams. “Tegemist on turundusega, mis põhineb sellel, kuhu inimese teekond viib versus kus inimene antud ajahetkel on,” sõnas Adams.
See annab digitaalse reklaami turuliidritele nagu
Google ja
Facebook ülisuure eelise, kuna neil on juba üsna palju andmeid meie kohta. Samas loob see ka võimalusi rakenduste jaoks nagu
Uber, mis teab inimeste igapäevast liikumismustrit. Poed nagu
Starbucks võiksid teoreetiliselt pakkuda oma rakenduse kasutajatele asukohapõhiseid joogikuponge.
R2Integrated’i juhi Matt Goddardi sõnul ei ole ennustatav reklaam aga efektiivne kõikide ettevõtete jaoks. Brändidel peab olema piisavalt andmeid kliendi kohta ning sellised reklaamid on parimad eelkõige toodete reklaamimiseks ja mitte niiväga teenuste pakkumiseks, kuna teenuste vajaduse ennustamine nii hõlbus ülesanne ei ole.
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.