Eelmisel nädalal lahkus Eesti Meedia kontsernist Urmas Oru, kes oli Kanal 2 juhtinud 17 aastat. Kohtla-Järvelt pärit Oru rääkis Põhjarannikule, mis tunne oli koondatud saada.
- Kanal 2 endine juht Urmas Oru. Foto: Raul Mee
Oru tunnistas, et lahkumine oli õhus juba mõnda aega. „Äris öeldakse sel puhul tavaliselt, et “omanike ja tegevjuhi visioonid läksid lahku”, ning seega polnud tegemist üllatusega, vaid igati viisaka kokkuleppe-lahendusega,“
rääkis Oru. „Samas, inimlikult on see hetk, kui adud, et ongi kõik, ikka emotsionaalne.“
Meenutades Kanal 2 eesotsas oldud aastaid rääkis Oru, et kõige kaasakiskuvam ja põnevam on olukord, kui ollakse konkurentidega üsna võrdses positsioonis. „Taganttulija roll näib esmapilgul motiveeriv, aga kui püüad ja püüad eesminejatele eriti lähemale jõudmata, tekib ikka käegalöömise tunde hetki,“ rääkis ta ja lisas: „Liidristaatus kipub aga pärssima loomingulisust ja vähendama igapäevast adrenaliinilaksu, mida meedia valdkonnas tegutsejad vajavad.“
Kuigi televisioonil on praegu kuldaeg – teleka vaatamine on vastupidi (eel)arvamustele kasvutrendis –, siis äriliselt on kindlasti murranguaeg, nentis Oru: uued meediumid ja tehnoloogiad sunnivad ka telejaamu otsima uusi lahendusi valemi “palju vaatajaid võrdub palju reklaamiraha” kõrvale.
„Tele on kindlasti kõige võimsam meedium ja samas inimestele kõige kättesaadavam meelelahutus. Räägitagu internetist ja sotsiaalvõrgustikest mida tahes, on seal pilt siiski väga killustunud. Ühel ajahetkel korraga tohutult inimesi haarata suudab ainult tele. Seepärast on väga oluline ajakirjanduslik sõltumatus. Kohe, kui keegi saab liigse kontrolli, võib juhtuda see, mida näeme Venemaal – isegi pealtnäha lihtne meelelahutus edastab “õigeid hoiakuid”,“ märkis Oru.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?