Riigikogu majanduskomisjon arutas tänasel istungil kollektiivset pöördumist Rail Balticu kiirraudtee trassi paiknemise küsimuses. Komisjon toetas valitsuse väljavalitud trassi, mis Eestis kulgeb Tallinnast läbi Pärnu Läti piirini.
- Rail Balticu kujutis trassi kodulehel. Foto: Rail Baltic
Majanduskomisjoni esimehe Aivar Koka sõnul jõudis majanduskomisjon ühisele arusaamale, et kogu tänast raudteevõrku tuleb edasi arendada ja hoida väga heas korras. "Eesti majanduse arenguks on väga olulised riigisisesed ja riikidevahelised kiired ühendused. Mitte ainult uue trassi ehitus pole oluline, vaid kogu Eesti tänase raudteevõrgu arendus," ütles Kokk.
Majanduskomisjoni aseesimehe Toomas Kivimägi hinnangul on
Rail Baltic meie kiirtee Euroopasse ja Euroopa kiirtee Eestisse. "Soome logistikaettevõtjad peavad uue raudtee valmimist suurimaks positiivseks muutuseks nende sektoris lähimal kümnendil. Eesti atraktiivsus investeerimis- ja majanduskeskkonnana kasvab Rail Balticuga tuntavalt," ütles Kivimägi.
Riigikogu võttis eelmise aasta 18. novembril menetlusse Erakond Eestimaa Rohelised, Noored Rohelised ja Ökoriik Eesti algatatud kollektiivse pöördumise "Eestimaa kaitseks" seoses Rail Balticu rajamisega. Pöördumise oli digitaalselt allkirjastanud 1321 inimest.
Petitsioonis kutsutakse üles loobuma Rail Balticu projektist praegusel kujul, kus rajatakse Eestimaad poolitav täiesti uus taristu. Pöördumises leitakse, et Eesti olemasoleva raudteevõrgu rekonstrueerimine võimaldab luua Euroopaga toimivad head rahvusvahelised ühendused ning Rail Balticu projekti saaks suunata Eestile kasulikumaks ja kasumlikumaks.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.