Kliendid on finantsteenuste kohta rohkem kaebusi esitama hakanud, teatas Finantsinspektsioon.
- Eurosent. Foto: Erik Prozes
Finantsinspektsioonile esitati eelmisel aastal finantsteenuste kohta kokku 174 kaebust, aasta varem oli neid 112. Kaebuste osakaal on suurenenud kõikide finantsteenuste puhul, kuid enamik oli esitatud panga- ja kindlustusteenuste vallas. Esimest korda on hõlmatud ka kaebused krediidiandjate ja -vahendajate tegevuse kohta, mida kogunes aasta jooksul 19.
Pangateenustes on tekkinud kõige rohkem erimeelsusi siis, kui on muudetud teenuse tingimusi, näiteks hinnakirja, intressimarginaali, tagatise nõudeid.
Lisaks on esitatud kaebusi arvelduste ja sularahaautomaatide kohta. Sularahaautomaatide puhul on antud teada, et automaat on mõnikord lugenud rahatähti valesti.
Kokkuvõttes laekus eelmisel aastal Finantsinspektsioonile pangateenuste vallas kõige rohkem kaebusi SEB Panga, Nordea Eesti filiaali ja Swedbanki kohta.
Kindlustuses vaieldakse enim kahjude hüvitamisest keeldumise üle. Esines ka kaebusi teenuse tingimuste muutmise kohta. Kindlustusseltsidest esitati enim kaebusi If P&C Insurance'i ja Lietuvos draudimas Eesti filiaali kohta.
Krediidiandjate ja -vahendajate puhul on tekkinud kõige enam erimeelsusi maksevõimelisuse hindamisega. Enamik neist vaidlustest on seotud lepingutega, mis olid sõlmitud enne krediidiandjate ja -vahendajate seaduse rakendamist 21. märtsil 2016. Lisaks on antud teada kahtlustest, et tarbijakrediidi reklaam ei vasta nõuetele. Krediidiandjatest esitati möödunud aastal enim kaebusi Bondora ja IPF Digital Estonia tegevuse kohta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuula ka podcasti haridusest ja tööturust
Haridus on pikaajaline ja strateegiline investeering, millel on märkimisväärne mõju ühiskonna arengule, ettevõtluskeskkonnale ja inimeste elukvaliteedile.„Haridus ei ole kõikvõimas, kuid see on üks valdkondadest, kus saab inimesi kõige paremini aidata," ütleb Heldur Meerits, selgitades oma pühendumust haridusprojektidesse.