Välisturgudel edu saavutamiseks on vaja häid kontakte, ütles intervjuus Wendre tegevdirektor Vahur Roosaar.
- Omaniku Peter Hundi kontaktide kaudu õnnestus Wendrel omal ajal kliendiks saada tuntud kaubamajakett IKEA. Foto: Eiko Kink
Nii oli näiteks Wendrel kõvasti kasu omaniku Peter Hundi ärisidemetest. “Peter Hundi kontaktide kaudu õnnestus saada kliendiks suur kaubamajakett IKEA,” rääkis Roosaar. Tema sõnul andis koostöö IKEAga firmale väga palju ja tõi samas suure mahu.
“Neil on väga kõrged nõudmised toodetele ja protsessidele ning see koostöö aitas meil ettevõtet oluliselt arendada. Nad on väga nõudlikud kogu tarneahela, kvaliteedi ja hindade suhtes. Selle koostöö kaudu õppisime, kuidas efektiivsemalt toota, osta, logistikat teha."
Aastatega on Roosaare sõnul osaletud paljudel messidel ja kasutatud muid võimalusi klientide leidmiseks. “Juba kümme aastat tagasi otsustasime luua oma ettevõtted teatud põhiturgudel. Meil on oma müügimehed ja organisatsioon Saksamaal, Prantsusmaal, Inglismaal, Rootsis, Poolas, Venemaal... Need inimesed kohapeal tunnevad kohalikku elu ja neil lihtsam korraldada kommunikatsiooni,” selgitas ta, et klientidele lähemal olemisest on alati kasu.
Wendre tegevdirektori Vahur Roosaar hoiatas mahukas intervjuus, kuidas radikaalne maksusüsteemi muutmine võib ohustada seda, mis meil juba olemas on, ja uued välisinvesteeringud enam Eestisse ei tule.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.