"Mis oli seitse aastat tagasi idee, on nüüd üle 100 miljoni dollarilise käibega ettevõte," möönis TransferWise’i kaasasutaja ja äsja tegevjuhi ametist lahkunud Taavet Hinrikus.
- TransferWise'i asutaja ja ametist lahkunud tegevjuhi Taavet Hinrikuse sõnul on ettevõttel veel pikk tee astuda. Foto: Andres Haabu
Ei ole üllatav, et pangad veavad neid sama palju alt kui tarbijaid.
Taavet Hinrikus,
TransferWise'i asutaja
"Kas järgmiseks miljardikäive?" seadis Hinrikus
enda lahkumiskirjas eesmärgiks ja lisas, et paari aasta pärast saabub aeg tõsiselt mõelda ettevõtte IPO-le. "Nii nagu tugevaimad ja enim usaldatud finantsinstitutsioonid on," tõdes ta.
Kui nii otsustataksegi, märkis Hinrikus, lähtutakse kahest küsimusest: kuidas aitaks IPO ettevõtte kliente ning kuidas aitaks see täide viia TransferWise’i missiooni luua globaalne ja vahendustasudeta rahavahendusplatvorm.
"Oleme siia jõudnud läbi kõva töö ja järjekindluse. Nagu oleksime jooksnud maratoni, aga sprindikiirusel,“ iseloomustas Hinrikus oma seitset aastat ettevõtte eesotsas.
Ettevõtte igapäevase juhtimise võtab temalt üle TransferWise'i kaasasutaja Kristo Käärmann. Hinrikus asub juhtima ettevõtte nõukogu. "Nõukogu esimehena, küll poole kohaga, jään ma TransferWise'iga lähedalt seotuks,“ kinnitas ta.
Ülejäänud aja kavatseb Hinrikus pühendada oma sõnul tegevustele, mida ta armastab: status quo raputamine ning tehnoloogia arengule kaasaaitamine. "Kindlasti on elus teisigi suuri ja häid asju? Jätkuv vajadus õppida ja areneda tõukab mind tagant," kirjutas Hinrikus.
Tükk tööd veel ees
Hinrikuse sõnul on TransferWise veel noor ning talle näib, et mitmes mõttes alles tee alguses. Ees ootab pikk teekond, möönis Hinrikus
Verstapostina toob ta välja TransferWise’i turuosa saavutamise – kui praegu kuulub neile 10% Suurbritannia turust, siis järgmine siht on saada enda kätte kümnendik kogu maailma rahaülekannetest. "TransferWise’i abil saab raha saata 38 riigist ning seda vastu võtta 61s riigis. Enda missiooni tõeliseks täitmiseks peame jõudma kõigi inimesteni, kes meid vajavad,“ selgitas TransferWise'i asutaja.
Eesmärgi saavutamiseks tuleb kõvasti tööd teha kohalike finantsregulaatoritega ning tuua oma nii-öelda lipu alla enam väikeettevõtteid. Hinrikuse sõnul on viimastel samad vajadused mis neilgi: kiired, madala tasuga ja hõlpsad rahaülekanded.
"Ei ole üllatav, et pangad veavad neid sama palju alt kui tarbjaid," leidis Hinrikus, kelle sõnul on nad juba eelmisest aastast saati töötanud just väikeettevõtetele mõeldud toote kallal, mille turuletoomiseni on aga veel aega.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Lisatud analüütikute kommentaarid!
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele