• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5000,00%5 712,69
  • DOW 300,00%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 100−0,27%8 162,24
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,37
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5000,00%5 712,69
  • DOW 300,00%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 100−0,27%8 162,24
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,37
  • 25.10.17, 18:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Norra plaanib maailma esimest laevatunnelit

Ületuleval aastal hakatakse ehitama hiiglaslikku laevatunnelit läbi Norra rannikul paikneva mäestiku. Uus rajatis tagab turvalise merereisi tormistel ja ohtlikel vetel, kirjutab novembri Imeline Teadus.
Norra laevatunnel peaks valmima 2023. aastal.
  • Norra laevatunnel peaks valmima 2023. aastal. Foto: YouTube
Alates 2023. aastast saavad praamid ja konteinerilaevad sõita läbi 1800 meetri pikkuse tunneli, mis ehitatakse Norra kaljudesse. Pärast mitu aastat kestnud eeltööd on Norra valitsus paika pannud plaani maailma esimese laevatunneli rajamiseks. See uuristatakse läbi Stadi poolsaare, mis asub Bergenist 175 kilomeetrit põhjas.
Kava järgi puuritakse tunneli ülemine osa nii nagu tavalise autotunneli puhulgi. Puuritakse korraga kahel pool kaljut. Seejärel lastakse allpool olev kivim kiht-kihilt õhku. Õhku lastud kivim viiakse minema. Vältimaks vee sissetungimist, jääb kalju välimine kiht korgiks tunneli ette. See eemaldatakse siis, kui ülejäänud tunnel on valmis. Merevee sügavuseks tunnelis on kavandatud 12 meetrit.
 
Veel novembri Imelises Teaduses
Maa nõrgenev magnetväli seab inimkonna ohtu
Geenikääridega saab luua täiusliku DNA
Mahukas projekt muudab reisi piki Norra rannikut laevadele turvalisemaks. Kui tunnel valmis saab, ei pea laevad sõitma ümber poolsaare ja läbima merelõiku, mis on Norra üks ohtlikumaid. Seal puhuvad rohkem kui kaks kuud aastas tormituuled. Ka tugevad merehoovused ja kõrged lained muudavad sõiduolud ülimalt keeruliseks. Ainuüksi viimase 70 aasta jooksul on sealsel merel uppunud 34 inimest. Uut turvalist otseteed läbi mäekalju saavad kasutada nii kauba-, reisi- kui ka eralaevad.
Pikemalt loe Norra laevatunnelist novembri Imelisest Teadusest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.10.24, 14:24
Generatsioonide juhtimine Tele2s: eri põlvkondade tugevused viivad parema tulemuseni
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele