Äripäeva täna avaldatud maksuvõlaga firmade TOPis oli esialgu ka 21. kohal 670 000 euro suuruse maksuvõlaga kiirlaevaliiklust korraldav firma Lindaliini AS. Maksuamet märkas aga viga ise ning teatas, et Lindaliinil enam võlga pole ja nimekirjas ta olema ei peaks.
- Lindaliini AS juhatuse liige Enn Rohula ettevõtte ühe esimese tiiburi pardal aastal 2002. Foto: Raul Mee
Nimelt on
Lindaliin saneerimiskava edukalt läbinud ja 670 000 euro suurune maksuvõlg on tasutud.
Eilses uudises oli lisaks kirjas, et Lindaliin müüs mullu maha oma mõlemad reisikatamaraanid ja kontorihoone. Viimane katamaraan viidi eelmise aasta lõpus uuele omanikule üleandmiseks BLRT Grupi sadamasse Koplis, kirjutas Õhtuleht.
Lindaliini üks osanikest ja juhatuse liige Enn Rohula rääkis täna Äripäevale, et Lindaliin on nüüdseks justkui oma arengu kolmandas etapis: kõigepealt sõideti tiiburitega, seejärel katamaraanidega ja nüüd on plaanis hakata sõitma suuremate katamaraanidega, millel on ka autotekk. Enne uute katamaraanide soetamist tuli aga vanad maha müüa.
Lindaliini saneerimine
Lindaliin läks 2014. aastal saneerimisse, mille käigus kanti maha 7,26 miljoni euro väärtuses nõudeid.
Allesjäänud nõuded ajatati saneerimiskava järgi kümneaastasele makseperioodile.
Lindaliinist 80% kuulub äriregistri andmeil valdusfirma Linda Line Shipping OÜ kaudu Timo Sasile ja Jaanika Rohulale; 11protsendine vähemusosalus on ka Enn Rohulal.
„Ega müümine on kõige raskem osa, ostmine on lihtne,“ rääkis ta. Praeguseks on Rohula sõnul katamaraanid maha müüdud ja peetakse läbirääkimisi selleks, et uued autokatamaraanid Tallinna-Helsingi liinile sõitma saada. „Vähemalt kaks katamaraani peaks ikka tulema. Teeme sammhaaval – üks sel aastal, teine järgmisel aastal,“ ütles Rohula.
Kuna Tallinna-Helsingi liinil sõidavad juba nii suured Tallinki, Eckeröline'i ja Viking Line'i laevad, leiab Rohula, et Lindaliini eeliseks jääb nende kiirus. „Konkurentsis oleneb kõik sellest, kuidas teenus on. Meie sõidame täna kesklinnast kesklinna kõige kiiremini,“ ütles ta.
Maksuameti eksimuse ja
suurvõlgnike tabelisse sattumise pärast Rohula ei pahandanud. „See oli inimlik eksitus ja nad vabandasid ilusti. Mingi maksuvõlaga meil tegemist ole,“ ütles ta.
Maksuamet palus vabandust
Maksuamet teatas, et viga oli sattunud nimekirja erandliku tehnilise eksimuse tõttu. „Kuvasime ettevõtet selles nimekirjas ekslikult, sest Lindaliini ASi saneerimine oli edukas ning maksuvõlga äriühingul tänaseks enam ei ole, ei olnud ka 03.01.2017, mil võlglaste nimekirja oma kodulehel internetis avaldasime,“ teatas maksuamet.
„Tänaseks on viga kõrvaldatud ja nimekiri taas õige. Palume vabandust ennekõike Lindaliini ASilt ning vabandame ka kõigi teiste ees, et ekslikku informatsiooni jagasime,“ lisas maksuamet.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.