Hiinast Tallinna-Helsingi tunnelile raha otsiva Peter Vesterbacka sõnul on praegune plaan, et rongiga saaks sõita 2024.aasta jõuluõhtul.
- Peter Vesterbacka Foto: Andras Kralla
„See oleks tore jõulukink meile kõigile,“ ütles Vesterbacka kolmapäeval Helsingis Metropolia kutsekõrgkoolis peetud kõnes. Tema sõnul on arvestustesse veidi pinget lisatud.
Tunnelihange tegi novembris sammu edasi, kui ettevõtted Pöyry, A-Insinöörit, Fira ja FinEst Bay Area Development kirjutasid alla eelleppe tunneli planeerimise ja ehitamise kohta.
Konsortsium töötab nüüd välja täpsemaid plaane koos Hiina partneritega. Vesterbacka sõnul antakse neist teada veel jaanuari jooksul.
Tunneli hinnaks on arvestatud 15 miljardit eurot. Vesterbacka sõnul on ta saanud plaanile investoritelt positiivset tagasisidet ja uudiseid oodatakse lähiajal. Praeguse plaani järgi tuleks 70 protsenti rahastusest Hiina investoritelt ja 30 protsenti Põhjamaade pansionifondidelt.
Seniste arvestuste kohaselt peaks tunnel ennast 37 aastaga tasa teenima puhtalt reisiliiklusega.
„Tunnel on siiski ainult tunnel,“ ütles Vesterbacka. Siiski võimaldab see sündida kahe linna metropolil ja see võimaldab kasvu tulevikus.
„Koos oleme suuremad kui Stockholm või Amsterdam. Kui liidame jõu, läheb siin huvitavaks,“ leidis Vesterbacka.
Kava järgi oleks tunnelil neli jaama: üks Helsingi-Vantaa lennujaamas, üks Espoos, üks Ülemistel Tallinna lennujaama lähedal ja üks Helsingi lähedale rajataval tehissaarel.
Uudiseid on ka n-ö ametlikumast tunneliprojektist. FinEst Linki nime kandev projekt on selgitanud Euroopa Liidu rahaga kahe linna vahelise raudteetunneli kasu ja kulusid, uuringu lõpptulemusi tutvustatakse veebruari alguses.
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?