• OMX Baltic−0,4%270,49
  • OMX Riga0,14%871,89
  • OMX Tallinn−0,5%1 735,82
  • OMX Vilnius−0,01%1 041,01
  • S&P 500−0,29%5 983,99
  • DOW 30−0,86%43 910,98
  • Nasdaq −0,09%19 281,4
  • FTSE 100−1,22%8 025,77
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,31
  • OMX Baltic−0,4%270,49
  • OMX Riga0,14%871,89
  • OMX Tallinn−0,5%1 735,82
  • OMX Vilnius−0,01%1 041,01
  • S&P 500−0,29%5 983,99
  • DOW 30−0,86%43 910,98
  • Nasdaq −0,09%19 281,4
  • FTSE 100−1,22%8 025,77
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,31
  • 15.02.18, 12:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik maksab Edelaraudteele 1,7 miljonit

Valitsus otsustas Edelaraudteega peetavast 2,8 miljoni eurosest kohtuvaidlusest maksta ennetavalt 1,7 miljonit eurot ja sellega pääseda võimalike viiviste suurenemisest.
Kadri Simson
  • Kadri Simson Foto: Raul Mee
„Valitsus otsustas reservist eraldada 1,7 miljonit eurot selleks, et tasuda Edelaraudteele 2014. aastal ennetähtaegselt ülesöeldud raudteeveolepingu eest. Tunnistame, et see oli summa, mis jäi ettevõttel teenimata,“ ütles majandusminister Kadri Simson valitsuse pressikonverentsil ja lisas, et samal ajal käib kohtuvaidlus, kus Edelaraudtee soovib suuremat kompensatsiooni.
Riigil ja Edelaraudteel on pooleli kohtuvaidlus, kui suures ulatuses peaks riik raudteefirmale lepingu ennetähtaegset  katkestamise eest kulusid hüvitama. Jutt on 2012. aastast, kui riik otsustas uued Stadleri rongid anda Elektriraudtee, praeguse nimega Elroni käsutusse ning ütles seejärel Edelaraudteega liinivedude lepingu üles.
 
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul oli see ainuvõimalik tee, sest Edelaraudtee ei soovinud lepingut muuta või poolte kokkuleppel katkestada ning liisingmakseid oleks riik muidu pidanud maksma seisvate rongide eest ligikaudu 7 miljonit eurot.
Tallinna ringkonnakohus otsustas novembris, et riik peab Edelaraudteele maksma varalise kahju eest 2,2 miljonit eurot ja saamata jäänud tulu eest üle poole miljoni euro. Sellele summale lisanduvad viivised 2013. aasta oktoobrist kuni kahjude hüvitamiseni.
Riik tunnistab sellest summast vaid 1,7 miljonit eurot otseseid kulusid ning kaebas ringkonnakohtu otsuse edasi. ERRi raadiouudistele selgitas minister, et nende hulka kuuluvad näiteks Edelaraudtee kulud, mis olid seotud koondamistega või kulud, mida tuli tasuda tuludest, mis lepingu katkestamise tõttu jäid saamata.
Praegu tasumine vähendab viiviste hulka tulevikus
Riigikohus ei ole seni veel otsustanud, kas võtta kaebus menetlusse või mitte. Seega ei ole selge, kas riigile tekib tulevikus veel miljoni võrra suurem kohustus, aga summa osalise tasumisega saab ennetada nende viiviste suurenemist, mida tulevane kohtuotsus või ka riigikohtus menetlemata jätmine võib kaasa tuua.
„Kuigi kohtuvaidlus on jõudnud riigikohtusse ja ei ole lõpule jõudnud, leiame, et riigil on mõistlik tasuda teisele osapoolele lepingu lõpetamisest tekkinud otsene kulu, millega lepingu lõpetamisel ka arvestati,“ ütles ministeeriumi pressiesindaja Mihkel Loide.
Edelaraudtee omanik on OÜ Moonrider, mis kuulub ettevõtja Marcel Vichmannile.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele