Lindaliini pikaaegne juht Enn Rohula plaanib hakata sõitma kaubalaevadega. „Oleme pikalt selle kohta maad uurinud, nüüd on võimalus proovida,“ ütles Rohula.
- Lindaliini juht Enn Rohula Foto: Andras Kralla
Plaani ellu viimiseks loodi jaanuari lõpus uus ettevõte nimega Lindaline HT AS, mille aktsionär on Jaanika Greim ja juhatuse liige Enn Rohula ise.
Rohula sõnul ei olnud Lindaliinil varem võimalust kaubalaevadega tegeleda, kuna maksud olid kõrged ja väikse ettevõttena poleks nad kuidagi konkurentsis püsinud. Lõpuks muutis olukorda hoopiski Eesti valitsus, kes otsustas eelmisel aastal kaubalaevade Eesti lipu alla meelitamiseks pakkuda ettevõtjatele soodustusi.
„Tööpõld on lai,“ ütles Rohula ja ütles, et on juba pikemat aega kaubalaevaturul maad kuulanud.
Kuna kaubalaevad pole sugugi odavad, kaalub Rohula esmalt laevad rentida. Ka meremehi, kes oleksid valmis mitu kuud merel olema, Rohula sõnul juba leidub. Laevad hakkaksid sõitma klassikalisi kaubalaevamarsruute.
#Tsitaat"
Tööpõld on lai.
Praegu on veel aga kõik algusjärgus, sest esmalt on vaja ära oodata, et valitsuse väljatöötatud soodustused ka tegelikult tööle hakkavad. Valitsus on kinnitanud, et soodustused hakkavad kehtima järgmise aasta jaanuari alguses.
Lindaliini purjedesse puhuvad uued tuuled
Rohula on umbes veerandsada aastat Tallinna ja Helsingi vahel Lindaliini katamaraanidega reisijaid vedanud.
Kui veel eelmisel aastal oli Lindaliin hädas enam kui poole miljoni euro suuruse maksuvõlaga, siis selle aasta alguseks oli võlg tasutud. Lindaliin läks 2014. aastal saneerimisse, mille käigus kanti maha 7,26 miljoni euro väärtuses nõudeid. Allesjäänud nõuded ajatati saneerimiskava järgi kümneaastasele makseperioodile.
u 2 mln
eurot tulu saaks riik plaani järgi ühelt 17 meeskonnaliikmega kaubalaevalt.
Riik otsustas kehtestada erandi laevandussektori tööjõumaksudele – sotsiaalmaksu hakkab riik küsima kuni 750eurose maksulaeni. Ülejäänud summalt, mis tööandja töötajale palgana välja käib, sotsiaalmaksu maksma ei pea.
Tööjõuvälise maksuerisusena otsustas valitsus juurutada tulumaksu alternatiivina tonnaažimaksu. Sellega tekib laevandusfirmal võimalus valida, kumba maksu ta maksta tahab – kas väljavõetud kasumilt 20% tulumaksu või laeva kogumahutavuse ühiku pealt arvestatavat tonnaažimaksu.
Majandusministeeriumi arvutuste järgi tooks uus maksurežiim riigikassasse ühelt 17 meeskonnaliikmega kaubalaevalt umbes 2 miljonit ja sama suure meeskonnaga kruiisilaevalt umbes 26 miljonit eurot tulu.
Lindaliini vaidlus tülika aktsionäriga
Veebruari alguses kirjutas Äripäev,
kuidas Lindaliin on hädas aktsionäriga, kes kipub Enn Rohula sõnul valetama. Nimelt väitis värvika minevikuga ettevõtja, meediaveergudel õnneotsija tiitli saanud Timo Sas , et laevaärimees Enn Rohula kandib Lindaliini kaudu tema vara välja. Sasile kuulub umbes 80% Lindaliinist valdusfirma Linda Line Shipping OÜ kaudu, mille juhatuses ta aasta lõpus jurist Indrek Nuudi vastu välja vahetati. Sasi väitel tehti seda tema selja taga ja ta esitas Lindaliini vastu kohtusse selle kohta hagi.
Enn Rohula sõnul Sas ainult valetab. Tüli keskpunkt oli hoopiski Šveitsis, kus käib Šveitsi ettevõtja Hans-Jürg Grunderi ja Timo Sasi vaidlus selle üle, kes on ettevõtte Helvetia Shipping AG, endise nimega TS Investor AG tegelik omanik. Loe juhtunust pikemalt
siit.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.