Füüsilisi kauplusi ühinemise tulemusel Hansaposti juhatuse liikme Taavi Rajuri sõnul juurde ei tule. Edasi liigutakse ühise ettevõttena, kuid kohalikud kaubamärgid: Hobby Hall Soomes, Hansapost Eestis ning Xnet ja Upstore Lätis, jäävad alles.
- Ühinemislepingule kirjutavad alla Hansaposti juhatuse liige Taavi Rajur ja Hobby Halli tegevjuht Pekka Pättiniemi. Foto: Hansapost
Kaubandus.ee teemaveebile öeldud Rajuri sõnadest ilmneb, et pikas plaanis kaalutakse uute kaupluste rajamist nii Eestis, Lätis kui ka Soomes. Ettevõtte eesmärk on ühiselt jõuda järgmisel aastal 100 miljoni eurose käibni.
"Eestis oleme juba kolm aastat järjest kasvanud 30-40 protsenti aastas, sarnane kasv kindlasti jätkub," sõnas Rajur. Praegu on Hansapostil üks kauplus Järve Selveris ning Hobby Hallil kolm kauplust Soomes.
Võrdluseks
Soomes moodustab e-kaubandus 10 protsenti kogu kaubanduse käibest.
Eestis ulatub veebikaubanduse osa üle kolme protsendi.
Soomes kasvab e-müük aastas üle 20 protsendi.
Eestis ligi 40 protsenti.
Suureneb spordikaupade ja mööbli tähtsus
Hansapostil pole plaanis Hobby Halli kauplust eraldi enda veebipoe sisse tekitada, kuid ettevõtte sortiment läheb palju laiemaks – e-poodi tulevad uued kaubamärgid ja tootegrupid. Lisaks on neil plaanis tugitegevusi ühildada ning efektiivsemaks muutuda. „Üleöö ei juhtu midagi, aga edaspidi arendame IT-süsteeme ühiselt," lisas Rajur.
Kuna Hobby Halli suuromanik SGN Group on Rootsi suurima spordikaupade keti omanik, kinnitas Rajur, et märkimisväärselt laieneb spordi- ja vabaajakaupade osakond. Samuti on oluline rõhk kvaliteetsel mööblil ja kodukaupadel.
Millise mõju Hansaposti ja Hobby Halli ühinemine kohalikule e-kaubandusele kaasa toob, on konkurentide sõnul praegu veel raske öelda. Kuid selge on see, et mõju ei jää olemata. Shoppa.ee e-kaubanduskeskkonna juhatuse liige Janek Barndõk pakkus, et kuna kasvab spordi- ja vabaajajalatsite kaubandus, siis võiks ühinemine puudutada madalama otsa rõivakaubandust. Lisaks prognoosis Barndõk võimalikku marginalisurvet.
„Ei ole saladus, et Hansapost ei ole just parimate hindadega müüja olnud. Võimalik, et tehing võimaldab hinnasurvet tekitada,“ sõnas Barndõk.
Ühinemine on alati seotud riskidega
On24.ee nõukogu liige Peep Kuld leidis, et üleöö ei mõjuta kahe suure ühinemine konkurentidest ilmselt mitte kedagi. Tulemused ilmnevad pikema aja jooksul. Ja esimesena peavad nendega tegelema Hansaposti ja Hobby-Halli organisatsioonid ise.
„Neile tekib hulk tööd juurde, et plaanitud sünergia kätte saada. Ühinemine iseenesest ei loo väärtust – väärtus ja sünergia tuleb kätte saada plaanide elluviimisega,“ sõnas Kuld.
Pealegi on igasugune ühinemine on seotud riskidega, sest palju asju tuleb ära teha ja positiivne tulemus pole iseenesestmõistetav. Potentsiaal selleks on Kulla sõnul hea.
„Hoian pöialt ja soovin edu Hansaposti meestele, et nad oma plaanid ellu viiksid,“ lisas Kuld.
Ühinemislepingu kohaselt soetas Hansapost 46 protsenti Hobby Hallist, 46 protsenti kuulub Soome pereettevõttele ja Hobby Halli suurosanikule SGN Group ning 8 protsenti Hobby Halli tegevjuhi Pekka Pättiniemi ettevõttele Four P&P Consulting OY.
Ühinenud ettevõte võtab üle kõik senised lepingud ja kohustused, seega ei mõjuta ühinemine juba tehtud tellimusi, tarneid, kokkuleppeid ja kohalike klienditeeninduskeskuste tööd.
Kes on kes?
Hobby Hall OY:
Asutatud 1962. aastal asutatud
Ettevõttel on üle poole miljoni püsikliendi.
Hobby Hall kuulus pikka aega Stockmanni kontserni.
Hobby Halli käive ulatus 2017. aastal 43 miljoni euroni, ettevõttes töötab 100 inimest.
Hansapost:
Hansaposti asutasid 1997. aastal Hansaprint, Soome Post ja Sonera.
Hansaposti 2017. aasta käive ulatus 29 miljoni euroni, ettevõte annab tööd 125 inimesele.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.