Taxify Ida-Aafrika turgudel Ugandas ja Keenias saavad kliendid nüüd tellida mootorratta, Tansaanias aga tuk-tuki, teatas ettevõte.
- Taxify mootorrataste avamisüritus Keenias Nairobis. Foto: Taxify
Kampalas ja Nairobis populaarsete mootorrataste kohalik nimetus on boda boda, Dar es Salaamis ringi sõitvad tuk-tukid aga kannavad kohalike suus nime bajaji. Väikesõidukid võimaldavad Aafrika liiklusummikute poolest tuntud linnades kiirelt ja tõhusalt liigelda.
“Ainuüksi Nairobis on sadu tuhandeid boda-juhte, kelle jaoks see töö on elulise tähtsusega. Samuti sõltuvad nende soodsast teenusest reisijad, kes igapäevaselt kesklinna ja äärelinna vahel liiguvad. Tegu on aga väga algelise teenusega, seda nii valdkonna ülevaate kui turvalisuse mõttes,” rääkis Taxify tegevjuht ja asutaja Markus Villig, kus ettevõte nägi kohta teenusega turule tulla.
Bodajuhid tegutsevad sageli illegaalselt, eirates neile seatud reegleid ning riskides nii enda kui kaasliiklejate eludega. Taxify kavatseb juhikoolituste ja karmide turvanõuetega muuta mootorrattal liiklemist reisijate jaoks turvalisemaks.
“Meie lisandumine turule tähendab, et olemasolevasse valdkonda tekib küps tegija, kes aitab seal korda luua. Seepärast teeme ka tihedat koostööd kohalike võimudega. Taxify andmete põhjal tekib linnade liiklustihedusest ja liiklemismustritest väga hea ülevaade, see võimaldab meil aga ka liiklusturvalisuse kasvule kaasa aidata,” rääkis Villig.
Nairobis on Taxify sõidualustustasu 30 Keenia šillingit (ligikaudu 24 eurosenti), kilomeetri hind aga 15 šillingit (12 eurosenti). Juhtidele rakendub turu keskmisest madalam vahendustasu.
Uute sõidukikategooriate lisandumine Aafrikas toob Taxify platvormile miljoneid uusi sõite.
Seotud lood
Ajakiri Forbes valis Taxify asutaja Markus Villigu Euroopa tehnoloogiasektori alla 30aastaste mõjukaimate persoonide hulka.
Taxify hakkas täna sõiduteenust pakkuma Portugali pealinnas Lissabonis.
Lätis räägitakse juba mõnda aega, et Taxify võib sealselt turult lahkuda. Olukord pole aga sugugi nii ühemõtteline ning teadmatuses on nii ettevõtte esindajad kui ka kliendid.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.