Eile andis konkurentsiamet Ekspress Grupile loa korraldada ümber Ajakirjade Kirjastus ning jagada kirjastuse väljaanded Delfi ja Õhtulehe vahel.
- Ekspress Meedia juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu loodab Ajakirjade Kirjastuse paberväljaannetele anda parema sisu internetis. Foto: Meeli Küttim
Otsusega sai Ekspress Grupi tütarettevõte Ekspress Meedia loa võtta üle ASi Ajakirjade Kirjastus kuukirjade väljaandmine. Ülejäänud väljaanded liidetakse AS SL Õhtulehega.
Ekspress Meedia sai kuukirjad Eesti Naine, Anne ja Stiil, Pere ja Kodu, Oma Maitse, Tervis Pluss ja Jana ning nädalakirja Kroonika. AS Ajakirjade Kirjastus koos ülejäänud väljaannetega liidetakse aga ASiga SL Õhtuleht ja firmad jätkavad ühinemise järel nime all AS Õhtuleht Kirjastus.
Millised väljaanded liiguvad Ekspress Meediale?
Eesti Naine
Anne ja Stiil
Pere ja Kodu
Oma Maitse
Tervis Pluss
Jana
Kroonika
„Hakkame tehingu vormistamisega tegelema kohe. Loodan, et hiljemalt oktoobriks oleme kogu asja lõpule viinud,“ kommenteeris Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu.
Muudatuse peaeesmärk on Rüütsalu sõnul anda Ajakirjade Kirjastuse paberväljaannete sisule parem internetiväljund. Ühtlasi soovitakse toetada väljaannete koostööd Ekspress Grupi ja Suits Meedia tugevate veebiplatvormidega.
„Aastal 2018 ei ole mõistlik alustada uue suure veebikeskuse ülesehitamisega, vaid pakkuda lugejale kvaliteetset sisu koostöös olemasolevate platvormide ehk Delfi ja Õhtulehega,“ selgitas Rüütsalu tehingu tagamaid.
AS Eesti Meedia juhatuse esimees Sven Nuutmann suurt muutust selle vangerdusega kaasnevat ei näe. "Kuna ajakirjade osakaal meie meediaturust on sedavõrd väike, siis märkimist väärivaid muutuseid see tehing kaasa ei too," leidis ta.
Ajakirjade Kirjastuse suurima tiraa˛iga kuukirjad
Eesti Naine (18 900)
Nipiraamat (17 000)
Pere ja Kodu (12 400)
Kodukiri (12 300)
Anne & Stiil (tiraaž 11 900)
Ühtegi väljaantavat ajakirja ei suleta, lubas Rüüütsalu, küll aga muutub nende sisu lugejatele kättesaadavamaks. Kuus kuukirja ja Kroonika rändavad turuliider Delfi keskkonda, Õhtuleht aga saab end tugevdada kolme kuukirja, ristsõnade ja nädalakirjade sisuga.
Ajakirjade tellijate jaoks jäävad kõik tellimused praegusel kujul kehtima ning muutuse tulemusena ei ole kavas tõsta tellimuste hinda, lubas Rüütsalu.
Aastal 2000 asutatud AS Ajakirjade Kirjastus annab välja 36 väljaannet, millel on kokku üle 600 000 lugeja. Ettevõttes töötab kokku 150 inimest. 2016. aastal oli Ajakirjade Kirjastuse müügitulu kokku 9,2 miljonit eurot.
Ajakirjade Kirjastuse omanikud on võrdselt Ekspress Grupp ja Suits Meedia.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.