• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 15.05.18, 14:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õliühing: kütuse hinnatõus on majandusoht

Eesti suuremaid kütuse jae- ja hulgimüüjaid koondava Eesti Õliühingu hinnangul ohustaks kütuse jätkuv hinnatõus maailmaturul Eesti majandust. Seetõttu leiab survegrupp, et taas tuleks arutada aktsiiside üle.
Autoliiklus USA läänerannikul.
  • Autoliiklus USA läänerannikul. Foto: Scanpix
Eestis tõsteti aktsiise ajal, mil mootorikütuste hinnad maailmaturul olid erakordselt madalad, kuid täna on nafta hinnatõusu mõjul kütuste sisseostuhinnad järsult tõusmas ning koos kõrgete maksudega kujunev mootorikütuste jaemüügihind annab valusa hoobi nii tarbijate kui ettevõtete rahakotile, teatas õliühing.
Ainuüksi võrreldes käesoleva aasta algusega on bensiini hind Eestis tõusnud enam kui kümme protsenti ning jaemüügihinnad on tänaseks paiguti jõudnud 1,4 euroni liitri eest, märkis kütusemüüjate esindusorganisatsioon.
Õliühingu ja ASi Jetoil juhatuse liikme Deniss Kimmo sõnul ei jõua kesine majanduskasvu protsent tavatarbija rahakotti, sest hinnatõusud söövad selle enne ära.
„Kütusehinnad veavad üles ka kõiki teisi hindu. Ainus meede, millega Eesti riik saab sellest globaalsest trendist mõjutatud hinnatendentsi suunata, on aktsiiside alandamine. Aktsiisid mõjutavad meie ettevõtjaid, tavatarbijaid ja siia saabuvaid, või täpsemalt öeldes saabumata jäävaid turiste - nagu näitavad nii statistikaameti andmed kui ka laevafirmade tehtud avaldused,“ sõnas Kimmo. Väikese majanduskasvu üle rõõmustamine oleks Kimmo sõnul ebaõige, sest inimeste elatustase sellest ei kasva.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.02.25, 13:43
Tehnopoli AI kiirendisse käib uus värbamine
Kuidas töötab Tehnopoli tehisarukiirendi, millist tuge idufirmad sealt saavad ja millised ettevõtted on oodatud osalema, sellest räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele