Eesti suuremaid kütuse jae- ja hulgimüüjaid koondava Eesti Õliühingu hinnangul ohustaks kütuse jätkuv hinnatõus maailmaturul Eesti majandust. Seetõttu leiab survegrupp, et taas tuleks arutada aktsiiside üle.
- Autoliiklus USA läänerannikul. Foto: Scanpix
Eestis tõsteti aktsiise ajal, mil mootorikütuste hinnad maailmaturul olid erakordselt madalad, kuid täna on nafta hinnatõusu mõjul kütuste sisseostuhinnad järsult tõusmas ning koos kõrgete maksudega kujunev mootorikütuste jaemüügihind annab valusa hoobi nii tarbijate kui ettevõtete rahakotile, teatas õliühing.
Ainuüksi võrreldes käesoleva aasta algusega on bensiini hind Eestis tõusnud enam kui kümme protsenti ning jaemüügihinnad on tänaseks paiguti jõudnud 1,4 euroni liitri eest, märkis kütusemüüjate esindusorganisatsioon.
Õliühingu ja ASi Jetoil juhatuse liikme Deniss Kimmo sõnul ei jõua kesine majanduskasvu protsent tavatarbija rahakotti, sest hinnatõusud söövad selle enne ära.
„Kütusehinnad veavad üles ka kõiki teisi hindu. Ainus meede, millega Eesti riik saab sellest globaalsest trendist mõjutatud hinnatendentsi suunata, on aktsiiside alandamine. Aktsiisid mõjutavad meie ettevõtjaid, tavatarbijaid ja siia saabuvaid, või täpsemalt öeldes saabumata jäävaid turiste - nagu näitavad nii statistikaameti andmed kui ka laevafirmade tehtud avaldused,“ sõnas Kimmo. Väikese majanduskasvu üle rõõmustamine oleks Kimmo sõnul ebaõige, sest inimeste elatustase sellest ei kasva.
Seotud lood
Kuigi töötame selleks, et suurendada heaolu, luua kindlustunnet endale ja lähedastele, võib tööpinge heaolu ja suhteid kahjustama hakata, kirjutab Tallinna Ülikooli õppejõuarenduse ekspert Katrin Aava.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele