Soomes kasvas absoluutalkoholi müük taänavu esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,7 protsenti.
Põhjuseid nähakse vastuvõetud seadusemuudatustes, mis lubavad jaekettidel müüa senisest kangemaid tooteid, selgub kohaliku sotsiaal- ja tervisoiuala järelevalveameti Valvira statistikast.
Selle aasta algusest on Soomes lubatud tavalistes toidupoodides müüa kuni 5,5-protsendist alkoholi.
Varem olid kõik 4,7 mahuprotsendist kangemad joogid müügil vaid riiklikes Alko kauplustes.
Alkoholitarbimist Soomes mõjutas ka ülestõusmispühade sattumine märtsi, mis loeti nüüd erinevalt eelmisest aastast esimese kvartali statistikasse. „Pühade ajal ostetakse tavapärasest rohkem alkoholi ja see mõjutab ka müügi-statistikat,“ põhjendas kohalik statistikaamet.
Tarbimine kodudesse ja tänavatele
Uuenenud alkoholipoliitika valguses ennustatakse, et alkoholimüük liigub nüüd üha enam riikliku monopoli käest ning kohvikutest ja restoranidest toidukauplustesse. „Kui uus algatus viib alkoholimüügi veelgi enam tavapoodidesse, siirdub alkoholi tarbimine restoranidest kodudesse ja tänavatele,“ arvavad eksperdid.
Enne seadusemuudatuse jõustumist prognoositi, et uus kord toob kaasa long dringi ja õlle hinna alanemise 40 protsendi võrra. Seda ei ole juhtunud, küll on aga suurenenud soomlaste armastatud "longero" müük toidukauplustes. Absoluutalkoholi ümber arvestatuna kasvas Long Dringi müük 95 protsenti.
Alko poodides on nii õlle kui longero müük vähenenud ja ka alkoholi toomine välismaalt, sealhulgas Eestist on vähenenud.
Enne seadusemuudatust ennustati ka, et alkoholi müügi korra leevendamine suurendab tarbimist 6 protsenti. See number võib osutuda aga väiksemaks, sest Soomes tõsteti teiste muudatuste hulgas ka alkoholiaktsiisi.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.