Kuu alguses käivitas Eestis oma tegevuse Venemaalt alguse saanud taksoäpp Yandex. Suure hinnalangusega tulnud teenus aga siinseid konkurente ei hirmuta.
- Yandex Taxi rahvusvahelise strateegia direktor Aram Sargsyan. Foto: Erakogu
Yandex alustas Eestis 1. mail ning ettevõtte rahvusvahelise strateegia direktori Aram Sargsyani sõnul pakub taksoteenust konkurentidega võrreldes isegi kuni poole odavamalt.
„Seni on edu toonud sooduskampaania," ütles ta ja lisas, et Yandexi äppi on alla laetud kümneid tuhandeid kordi ja kuu algusest on teenusesse juhte lisandunud. Esimese kuu tulemused on head ja huvi äpi vastu suur, mistõttu on nende partneritel nõudluse täimiseks olnud vaja isegi taksojuhte juurde palgata, kinnitas Sargsyan.
Taxigo tegevdirektor Eduard Dubrovski selle jutuga ei nõustu - Yandex Taxi on tema sõnul küll suur ettevõte, aga nende turuletulek on Taxigole pigem kasu toonud. „Pärast Yandexi tulekut on Taxigo süsteemiga liitunud üks Eesti suurema taksopargi ja kliendibaasiga Euro Takso ja Eestimaa Takso,“ väitis Dubrovski.
Yandex Taxi
Loodud 2011 oktoobris Moskvas.
Tegutseb Venemaal, Ukrainas, Valgevenes, Kasahstanis, Armeenias, Lätis, Gruusias ja Eestis, kokku rohkem kui 108 linnas.
Sõidu hind arvestatakse enne sõidu algust, pärast lähtekoha ja sihtkoha sisestamist.
Teenusel on kaks klassi: economy ja comfort.Allikas: taxy-yandex.com
Kartmatud konkurendid
Dubrovski ei näe oma sõnul Yandexis ohtu. „Esiteks ei saa Yandex lõputult pakkuda soodsaid sõite ja lisaks on see kampaania nende teenuse kvaliteeti negatiivselt mõjutanud,“ viitas ta sellele, et Yandexi praegune ärimudel pole pikalt konkurentsivõimeline.
Miinusena tõi Dubrovski välja sellegi, et Yandexi süsteemis ei saa klient taksot valida. „Meil saab taksot valida kas pildi, hinna või kaubamärgi järgi, Yandexil see võimalus puudub,“ põhjendas ta.
„Eesti turg on liiga väike ja konkurentsitihe, seda on peaaegu võimatu üle võtta,“ ütles Dubrovski. Küll aga võib Yandex saada endale Tallinnas mingi turuosa, nii nagu teisedki turule sisenenud uued taksofirmad, pakkus ta.
Taxify Eesti operatiivosakonna juht Martin Järve sõnas samuti, et ei näe Yandexis konkurenti, sest Taxifyl kui kodusel tegijal on turu tundmise ja kogemuse eelis. Uue teenuse tulek pole ka Taxifyl tema sõnul juhte ja taksode saadavust vähendanud.
Sargsyani sõnul ei karda Yandex Eesti turul konkurentsi. „Mida suurem konkurents, seda parem teenus ja hinnad klientidele,“ lisas ta. Sargsyani sõnul on senine tagasiside positiivne. „Probleeme on tulnud asukohtade nimetamisega, kuid need on lahendatud.“
Plaanidest rääkides ütles Sargsyan, et tulekul on veelgi kampaaniaid, kuid põhiliselt keskendutakse äpile, täiustatakse teenust ning otsitakse uusi partnereid.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.