Viis aastat tagasi rääkis kontserni Via3L juhatuse esimees, praegu Via3L Speditioni skandaali peategelane Elmer Maas töötajate hoidmisest.
- Via3L Speditioni skandaali üks peategelane Elmer Maas mõni aasta tagasi. Foto: Eiko Kink
Noore mehena Tallinna kaubasadamas laadijana alustanud Maas tõusis hiljem karjääriredelil kiiresti. Ta töötas nii Laimas müügidirektorina kui ka juhtis Guttat, mõne aja pärast vedas kontserni Via3L ning kuulus ekspedeerija Via3L Speditioni juhatusse ja omanikeringi koos Lauri Latiga.
Kui ettevõtte teiste omanikega olid pikka aega suhted korras, siis nüüd loobivad mõlemad pooled teineteise suunas teravaid sõnu. Selle taustal liikus 20-30 töötajat tööle uude firmasse Nordic Spedition,
mille üks töötaja nentis eile, et igaüks otsustab ise, kelle palgal töötab.
"Ettevõttes pole üht tarka"
Ilusatel aegadel antud intervjuus kirjeldas Maas pikemalt, kuidas ta kontsernis töötajaid hoiab. “Inimesi tuleb usaldada,” rõhutas Maas, kes pole oma sõnul juht, kes rusikaga lauale põrutab ja häält tõstab.
Otsustamine peab käima grupis. “Kord nädalas istume 6–7 inimesega koos ja kui on vaja midagi otsustada, teeme seda konsensuslikult. Ei ole ju ettevõttes üht tarka, kes kõigest kõike teaks,” kirjeldas ta.
Seotud lood
Tuntud ekspedeerimisfirmas Via3L Spedition pidid omanikud juhtimise üle võtma, sest senised juhid viisid ettevõtte töötajatest ja väidetavalt ka varast tühjaks. Lahkunud juhid peavad süüdistusi alusetuteks.
Ekspedeerija DSV Transport juht Jaan Lepp ei usu Via3L Speditioni vara kadumisse ja sõnas, et valusaim löök oli ilmselt töötajate lahkumine.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.