Inbanki esimese poolaasta konsolideeritud kasum oli 4,8 miljonit eurot. Hoiuseportfell kasvas aastases võrdluses 114 protsenti, laenuportfell 130 protsenti ja bilansimaht 131 protsenti, teatas pank.
- Inbanki juhatuse esimees Jan Andresoo Foto: Andras Kralla
Inbanki jaoks oli esimese poolaasta olulisimaks sündmuseks Leedu järelmaksuettevõtte UAB Mokilizingas ost 15 miljoni euro eest. Panga juhatuse esimehe Jan Andresoo sõnul oli tehing Inbanki rahvusvahelise kasvu strateegiat arvestades loogiline samm.
"Mokilizingase ostmine võimaldas meil siseneda Leedu järelmaksuturule ning astuda toimivasse koostöösse rohkem kui 2000 partnerettevõttega. Sellise võrgustiku ülesehitamine oleks nullist alustades olnud väga ressursimahukas, kui mitte võimatu," ütles Andresoo.
Olulised finantsnäitajad 30. juuni seisuga
Bilansimaht 238,2 miljonit eurot
Laenuportfelli suurus 178,1 miljonit eurot
Hoiuste maht 159,3 miljonit eurot
Koondkasum 4,8 miljonit eurot
Omakapital 31,9 miljonit eurot
Pärast Mokilizingase ostu kasvas Inbanki krediidiportfelli maht 67,4 miljoni euro võrra, jõudes poolaasta lõpuks 178,1 miljoni euroni.
Nii Inbank kui ka Mokilizingas kasvatasid aastases võrdluses tugevalt müüginumbreid. Ärimahtude võrreldavaks kasvuks kujunes 61,4 protsenti. "Selle aasta esimeses kvartalis müüsime krediiditooteid kokku 18,9 miljoni euro väärtuses, kuid ainuüksi juunikuus ulatus krediiditoodete müügimaht juba 17,5 miljoni euroni. Juunis oli meie müük Leedus isegi suurem kui Eesti turul," sõnas Andresoo. Teise kvartali müügimahuks kujunes 49 miljonit eurot.
Aasta teises kvartalis tõi Inbank turule autoliisingu ning hakkas pakkuma remondilaenu.
Inbanki Läti ettevõte kasvas stabiilselt, teenides esimese poolaastaga 409 000 eurot kasumit. Poolas jätkus töö äri kasvatamiseks uute partnerite abil.
2015. aastal pangana tegutsemist alustanud Inbank tegutseb Eesti, Läti, Leedu ja Poola tarbijafinantseerimise turul. Lisaks kaasatakse rahvusvahelisi hoiuseid Saksamaa ja Austria turult.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?