• OMX Baltic−0,33%268,99
  • OMX Riga−0,14%873,04
  • OMX Tallinn−0,57%1 716,51
  • OMX Vilnius−0,07%1 040,91
  • S&P 5000,00%5 969,34
  • DOW 300,00%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1000,31%8 287,32
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,51
  • OMX Baltic−0,33%268,99
  • OMX Riga−0,14%873,04
  • OMX Tallinn−0,57%1 716,51
  • OMX Vilnius−0,07%1 040,91
  • S&P 5000,00%5 969,34
  • DOW 300,00%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1000,31%8 287,32
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,51
  • 30.11.18, 14:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vesterbacka ei anna tunneliga alla

Peter Vesterbacka ja Kustaa Valtoneni mõte rajada Tallinna ja Helsingi vahele veealune tunnel ei ole kuhugi kadunud ja peatselt lubavad nad avalikustada ka esimesed rahastamisplaanid, kirjutab Uusi Suomi.
Peter Vesterbacka jaanuaris Tallinn-Helsinki tunneli plaani tutvustustamas.
  • Peter Vesterbacka jaanuaris Tallinn-Helsinki tunneli plaani tutvustustamas. Foto: Eesti Meedia/Scanpix
Soome ajalehega kõnelenud Kustaa Valtonen lubas 100 kilomeetri pikkuse ja 15 miljardit eurot maksva tunneli endiselt valmis ehitada 2024. aastaks. "See on kõige suurem projekt, mida Soomes on plaanitud 19. sajandi keskpaigast — pool Soome SKPst," kiitles Valtonen.
Projekti vedavasse konsortsiumi Finest Bay Area Development kuuluvad veel inseneri- ja konsultatsioonifirma Pöyry, A-Insinöörit ja ehitusfirma Fira. Eestvedajad ei ole istunud käed rüpes, Vesterbacka ja Valtonen palkasid maikuus Pöyryst 40 inimest, kes koostavad keskkonnamõjude hindamiseks vajalikku dokumentatsiooni. Peatselt peaks keskkonnamõjude hindamine ametlikult algama Soomes, millalgi hiljem ka Eestis.
Vesterbacka ja Valtonen on rahastajate otsingul praeguseks pool maailma läbi sõitnud, plaan kaasata Hiina raha on olnud neil algusest peale. "Sõitsime läbi Aasia — Peking, Shanghai, Singapur, Hongkong, — siis edasi Euroopas Pariis ja nii edasi," ütles Valtonen. "Rahastuses tuleb osa lõpuks Hiinast, rahvusvaheliselt turult ja Põhjamaadest," lisas ta.
Uusi Suomi märgib, et rahvusvaheliselt palju kõneainet pakkunud tunneliideed on Soomes tihti peetud ebarealistlikuks, eriti kuna Soome ja Eesti omavahelised plaanid sarnase tunneli asjus pole kuigi kiirelt edasi läinud. Valtonen aga kinnitab, et nende projekt on riikidevaheliste kavade praktiline edasiarendus, sõit läheb lahti juba 2024. aastal, kinnitab ta.

Seotud lood

Uudised
  • 19.01.18, 11:15
Vesterbacka sinine unistus
Kuigi Eesti ja Soome vahele tunnelit kavandav Peter Vesterbacka lubas puurimisega alustada juba sel aastal, läheb alustamisega aega pigem aastaid.
Uudised
  • 08.06.18, 09:04
Soome on Versterbacka tunneliprojektile avatud
Soome transpordiminister ütles Reutersile, et on väga huvitatud endise "Angry Birdsi" turundaja Peter Vesterbacka Tallinna–Helsingi tunneli plaanist.
Erilehed
  • 17.05.18, 10:50
Vesterbacka: Soome lahe rongi esimene sõit kuue aasta pärast
"Angry Birdsi" looja Peter Vesterbacka lubas täna Pärnu juhtimiskonverentsil, et Tallinna ja Helsingi vahele pannakse rong käima 24. detsembril 2024. Soomlased mõtlevad tähtaegadest rääkides seda täiesti tõsiselt, kinnitas ta.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.11.24, 15:27
Videovalve – palju enamat, kui lihtsalt „lisasilmad“ ühe ettevõtte objektil
Tänapäeval ei räägita videokaameratest enam ainult objektide turvalisuse tagamise kontekstis. Tehnoloogia kiire areng on muutnud videovalve lahendused mitmekülgseteks tööriistadeks, mis pakuvad palju enamat kui pelgalt valvet.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele