Tallinn ja ümberkaudsed omavalitsused vaidlevad riigiga, kas Rail Balticu trassile peab juba projekteerimise ajal planeerima ka Tallinna ringraudtee või mitte.
- Eesti Raudtee vedurid ja vagunid Ülemiste kaubajaamas. Foto: Andres Haabu
Majandus- ja kommunikatsooniministeerium on seisukohal, et praegu ei ole omavalitsustel ühtegi nii täpset planeeringut, mis võimaldaks Paldiskist Ülemiste terminali ja Jürini ulatuvat kava arvesse võtta. Tallinna linnavalitsus seevastu leiab, et ringraudteeta arvestamata jättes muudab Rail Balticu projekteerimine ühe trassivariandi juba eos liiga kalliks ja võimatuks.
Reedel tegi linnavalitsus ministeeriumile ettepaneku praegust Rail Balticu projektihanget muuta ja sealt Tallinna ümbersõiduraudteed hõlmava trassi osa projekteerimine välja jätta, sest abilinnapea Andrei Novikovi hinnangul on vastasel juhul see vastuolus Harju maakonnaplaneeringuga.
Praeguse hanke juures ei taha ministeerium ringraudteed arvesse võtta, sest ei maakonnaplaneering, kus arvestati kahe võimaliku trassiga, ega Eesti Raudtee tellitud eskiisprojekt ei ole analüüsinud võimalikku reisijate hulka, seda, kuhu peaksid tulema peatused või kui kiiresti rongid saaksid ringraudteel sõita. Pealegi oli Eesti Raudtee eskiisprojektis arvestatud ainult kaubarongidega.
Linnavalitsuse hinnangul ei saa seni, kuni ei ole tehtud trassivaliku täpsustamiseks planeeringut või uuringut, ka üht võimalikku trassi lihtsalt maha kanda. Aga kui Rail Baltic projektis sellega ei arvestata, siis muutub see nende hinnangul ebamõistlikult kalliks või selle realiseerimise tulevikus sootuks võimatuks.
Novikov märgib, et Ülemiste reisiterminal, lennujaam ning seane töökohtade arv näitavad, et oleks mõistlik kavandada Tallinna ümbersõiduraudtee ühendus ka Ülemistega, mis võimaldaks panna käima regionaalrongid suunal Haapsalu/Paldiski-Keila-Saue-Ülemiste.
"Praegu on läänesuunalisel raudteel aastane veomaht ligikaudu 3,5 miljonit reisijat, mis tõenäoliselt jätkab kasvamist. Tallinna ringraudteel tuleks kavandada lisaks ka mõned kohalikud peatused elu- ja tööstuspiirkondadesse (nt Tänassilma, Luige, Assaku/Lehmja), mis looksid uusi kiireid võimalusi tööle sõitmiseks Paldiski, Tänassilma ja Jüri tehnoparkidesse," märgib ta.
Ka tekiks ringraudtee abil võimalus ohtlikud kaubad, mida veetakse näiteks Paldiskisse, saada välja Tallinna kesklinnast, kuid majandus- ja infrastruktuuriminister Kadri Simson seost Rail Balticuga siin ei näe. "Tallinna kesklinnast ohtlike kaupade väljaviimine on kahtlemata väga oluline, kuid mitte RB raudtee projekteerimise ja rajamise ilmselge osa," kirjutas ta Harjumaa omavalitsustele detsembri keskel.
Kogu ringraudtee ehitamise maksumuseks hindab Eesti Raudtee umbes 112 miljonit eurot, kuid täpne ehitusmaksumus sõltub kasutatavatest lahendusvariantidest, mis hetkel on lahtised,
kirjutas rahvusringhäälingu uudiseportaal.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.