• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 27.02.19, 17:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Starshipile tuleb USAs uus konkurent

Logistikafirma FedEx teatas, et alustab suvel koostöös jaemüügihiiglase Walmarti ja Pizza Hutiga pakiroboti väljatöötamist.
Kõnniteedel vuravad automaatsed ostukärud saavad USAs täiendust.
  • Kõnniteedel vuravad automaatsed ostukärud saavad USAs täiendust. Foto: Fedex
FedEx on selleks kampa võtnud DEKA Development & Research Corpi, mille varasemate tööde hulka kuulub näiteks Segway tasakaaluliikur ja treppidel tõusta suutev ratastool iBot, vahendab Reuters. FedEx loodab pakirobotite töö ühendada oma SameDay teenusega, mida pakub 1900 linnas üle maailma.
Tulevased robotid hakkavad sõitma kuni 16 kilomeetri tunnis, need on varustatud kaamerate ja tarkvaraga, mis peaks aitama sõidukitel takistusi vältida. Kõigepealt tuleb nende katsetamiseks saada ka luba linnades, esimesena võetakse ette FedExi kodulinn Memphis.
"Viimase miili" kojukanne on võrdlemisi kallis, kuni pool kogu kättetoimetamise kuludest, sellest ka põhjus, miks ettevõtted seda automatiseerida tahavad.
FedExi robot ei ole vähemalt välimuselt üks ühele Eesti Starship Technologiesi veeremi järgi tehtud. Mida ei saanud öelda Amazoni tulevase iseliikuva käru Scout kohta, millest CNBC rääkis jaanuari lõpus.
Starship Technologies on vahepeal aga käivitanud esimese vedamisteenuse USAs. Jaanuaris sõlmiti leping Prantsuse Sodexoga ning hakati valmistoitu tellijateni vedama Virginia osariigis George Mason Universitys. Teenus maksab 2 dollarit.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.02.25, 11:58
Mihkel Nestor: Eesti energeetikas konkurentsieelist pole ja on küsitav, kas see kunagi tuleb
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele