"Viru Keskus on monopoolset seisundit tükk aega nautinud," ütles Rauno Teder, kelle arendatava Porto Franco meeskond tema sõnul turgu ei karda.
- Rauno Teder Foto: Raul Mee
Porto Franco esimene hotellimaja saab valmis selle aasta lõpus ning uksed külastajatele avatakse 2020. aasta alguses. Kogu keskuse valmimine peaks jääma järgmise aasta lõppu, rääkisid tegevjuht ja juhatuse liige Rauno Teder ning müügi- ja turundusdirektor Enno Heinla
intervjuus Äripäeva teemaveebile kaubandus.ee.
Kuidas tunnetate hetkel kogu turu hetkeolukorda? Kas T1 Mall of Tallinna avamine pani teid ettevaatlikumalt arendama?
Enno Heinla: Porto Franco pole puhas kaubandus. Meil on ka büroo ja hotell. Kaubanduses oleme alles algusfaasis ning jälgime, mis turul toimub. Olukord on ühest küljest huvitav, kuid kesklinna kannatab kaubanduspindu arendada. Viru Keskus oli viimane suur arendus, mis kesklinnas kaubanduskinnisvara arenduse poolt tehtud. Solaris, Nautica ja Balti Jaama Turg on veidi teise niši tooted.
Teder: Viru Keskus on monopoolset seisundit tükk aega nautinud. Meil kartus turu ees puudub.
Heinla: Kindlasti me täiendame siin piirkonnas üksteist. Meie eesmärk ei ole Viru Keskust tühjaks teha. Kui vaadata Tallinna kesklinna arendusi, siis südalinn liigub meie suunas - Tallinn avaneb merele. Me vaatame seda piirkonda (Viru Keskus, Rotermann ja Porto Franco) ikkagi kui ühtset tervikut. Kindlasti püüame pakkuda Viru Keskusele konkurentsi ja tuua Eestisse uusi brände ja kontseptsioone.
Teder: Viru Keskuse ja Rotermanni rentnikest kattub ainult R-kiosk, me kindlasti püüame seda sama joont hoida. Vast paar-kolm kaubamärki tulevad samad aga põhimõtteliselt toome uut kaubandust siia.
Heinla: Kindlasti jälgime ka seda, milliseid muudatusi Viru Keskuse uus juht kaasa toob.
Kui palju pindadest on hetkel lepingutega täidetud?
Teder: Kaubanduspindadest on siduvate lepingutega kaetud ca 60%. Kui kokkulepped ka siia juurde liita, siis 75% kaubandusest on meil täidetud. 40% büroodest on lepingutega kaetud ning oleme sellega 1,5 aastat enne avamist igati graafikus. Vähesed ettevõtted teavad, kui suured on nad pooleteise aasta pärast.
Kas rendihindades olete pidanud ka soodustusi tegema?
Teder: Hindade osas me soodusmüüki ei tee. Paanikaks ei ole põhjust. Tavaliselt 25% pinnast jäetakse uutele tulijatele, kes mõtlevad kauem. Meil on tarvis jätta ruumi ka neile midagi pakkuda. Tuleb hoida mingit vakantsi. Kui aasta enne avamist oleme suutnud 80% rendilepingutega täita, siis meie seis on väga hea. Sügisel peame otsustama, kas jääme uusi tulijaid ootama või läheme olemasolevate turultegijatega uuesti läbirääkima.
Kasutate innovaatilist lahendust kliente saamiseks. Mida teete?
Heinla: Kasutame ka 3D joonistega virtuaal reaalsuse (VR) prille, millega teeme klientidele presentatsiooni ja nad näevad 360-kraadist pilti keskuse seest.
Teder: Me ise elame siin projektis sees ning teame täpselt, kus miskit toimub. Kuid üks klient tänu selle 3D mudeli vaatamise enda otsuse ka tegi. Selline lahendus võimaldab kliendi kiiremini otsustama panna, kuna ta saab aru, kuhu keskkonda ta tuleb. VR kaudu näeb klient visuaalset pilti keskusest. Positsioneerime tema soovid, vajadused ning siis teeme pakkumise.
Heinla: Me peame kliendile maja selgeks tegema, kuhu keskkonda ta tuleb. VR lahendust kasutavad ka teised, kuid suurte projektide puhul on oluline viia inimene otse objektile. Sa ei müü sõnadega vaid ka silmadega, kus tajutakse keskkonda.
Teder: Meie maja ei ole nii lihtne kui tornmaja, kus võetakse korrushaaval ette.
Loe intervjuud pikemat
teemaveebist kaubandus.ee, kus saab näha ka pilte sellest, milline arendus tulevikus välja näeb.
Tasub teada
Investeeringu suurus on 190 miljonit eurot.
Porto Franco kogu pindala on 150 000 ruutmeetrit, millest 32 000 ruutmeetrit on kaubanduspinda, 25 530 ruutmeetrit büroopinda. Arendusele tuleb 22 kohvikut ja restorani, 273 numbritoaga hotell, 3 korrust maaalust parkimist, umbes 1200 parkimiskohta.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.