Täna kogunevad maailma lennuturvalisuse regulaatorid, et otsustada, millal õnnetuselennuki Boeing 737 Max täiendatud versioonid lendama saavad hakata.
- Southwest Airlinesi Boeing 737 MAX 8 märtsis maa peal. Foto: Reuters/Scanpix
Kokkusaamist juhib USA föderaalne lennuamet ja kohal on 33 riigi esindajad, kirjutas BBC.
Boeingu lennukitüüp 737 Max sai lennukeelu märtsis pärast seda, kui viie kuu jooksul juhtunud kahes lennuõnnetuses oli elu kaotanud kokku 346 inimest.
Boeing on välja töötanud uue tarkvara, millele USA lennuamet peab loa andma. Varasemat lennuki tõusunurga muutmise tarkvara peetakse põhjuseks, miks 10. märtsil kukkus Etioopias alla lennufirma Ethiopian Airlines lennuk. Mullu 29. oktoobril kukkus Indoneesias alla lennufirma Lion Air sama tüüpi lennuk ja siis sai surma 189 inimest.
Kui tarkvara hinnatakse töötavaks, võivad Boeingu 737 Max tüüpi lennukid USAs õhku tõusta sel suvel.
Pole aga kindel, kas ka teised riigid lennukid õhku lubavad. Hiina oli esimene, kes pärast Ethiopian Airlinesi õnnetust lennukitele lennukeelu andis, temale järgnesid peagi Austraalia, Suurbritannia, Uus-Meremaa ja Euroopa Liit. USA oli üks viimaseid, kes lennukid maa peale jättis.
„Praegu on USA föderaalse lennuameti ja Boeingu usaldusväärsus null pärast Maxi lennukatastroofe,“ ütles India lennunduskonsultant ja endine piloot Mohan Ranganathan Bloombergile. „Euroopa ja Hiina võtavad kindlasti juhtimise ameeriklastelt üle.“
Segadused USAs on andnud jõudu ka Hiinale, mis on varsti maailma suurim lennuturg, kuivõrd USA amet peab kummutama süüdistusi, miks Maxi puudusi varem ei märgatud ega kõrvaldatud.
Hiina kolm suuremat lennufirmat nõuavad Boeingult kompensatsiooni kahju eest, mida tekitas seda tüüpi lennukitega maa peale jätmine, vahendab BBC kohalikku meediat.
Seotud lood
Eesti investorid on oodatud mitme põneva riigi kinnisvaraturule – ka Dubaisse. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annavad arendajatele põhjust rõõmustamiseks.