Nii bussi- kui veosektoris pakuvad paljud ettevõtted teistele vedajatele kõlvatut konkurentsi kõrvale hiilides sektoris kehtivatest sektorilepingutest ning jättes alamtasu maksmata.
- Laiendatud kollektiivleping kehtib kõikidele turuosalistele olenemata kuulumisest tööandjate või töötajate ühingusse. Foto: Erik Prozes
2019. aasta sügisel informeeris Tööinspektsioon 131 ettevõtet, et maksuameti andmetel ei ole neis ettevõtetes tagatud täistööajaga töötavatele bussijuhtidele laiendatud sektoritaseme kollektiivlepingust tulenevat miinimumtasu 945 eurot, teatas transpordi ametiühing.
Seotud lood
Vastutustundetu eelarvepoliitika ja võlgu elamine on saanud USA majandusedu sünonüümiks – fiskaalaasta esimesel kahel kuul (oktoober ja november) kasvas Ühendriikide eelarve puudujääk rekordilise tasemeni.