Läti kaubavedu Venemaale ja Valgevenesse takerdub päevadeks piiripunktis
Kaubaveo maht Lätist Venemaale ja Valgevenesse vähenes eelmisel nädalal järsult, piiril on Läti suunal pikad järjekorrad, ütles riigi maanteetranspordi ameti esimees Kristiāns Godiņš täna Läti Televisioonile.
Venemaa rünnak on kaubavedajad täiesti uude olukorda pannud, kirjutab riigi ringhääling. Viie Läti veofirma 11 sõidukit on Ukrainasse on jäänud, kuid kõik Läti kodanikest autojuhid on lahkunud. Ukraina territooriumile on jäänud umbes 10 Läti vedajat, kellel on Ukraina või Valgevene kodakondsus.
Circle K ja Shell teatasid oma tegevuse lõpetamisest Venemaal, Neste on samuti Venemaa toorainest loobumas. Õliühingu juht Mart Raamat tõdeb, et mis puudutab naftasaadusi, siis on Eesti mõne teise piirkonnaga võrreldes pisut paremas seisus, lisaks on rahandusministeeriumil võti, millega leevendada hinnatõusu tagajärgi tarbijatele.
Energia ja toiduainete veetud hinnatõusule ei ole leevendust loota, sest Ukraina sõda mõjutab otseselt mõlemat, samal ajal ei suuda rahatrükile pidurit tõmmata ka keskpank.
Kui tarbijate huvi Ukraina toodete vastu kasvab üha rohkem, siis Venemaa ja Valgevene kaupu enam naljalt poelettidelt ei leia. Kauplusketid nuputavad, mida nende toodetega peale hakata, samal ajal on hulgikaupmehed ahastuses, sest neil pole tagastatava kaubaga midagi peale hakata.
Lennud tühistatud, bussipiletid välja müüdud, rongipiletid metsiku hinnaga – kõige sellega peavad praegu arvestama Venemaalt lahkuda püüdvad inimesed. "Ma ei ole midagi sellist näinud!“ ja „See on kõige raskem aeg mu elus," ütlevad Peterburi bussilt maha astuvad põgenikud Tallinnas.
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.