Eesti suuremad joogitootjad Saku Õlletehas ja Liviko olid end just Vene turul sisse seadnud, kui pidid otsa ümber keerama ja tagasi tulema.
- Saku hakkas tootma õlut Vene turule, ent sellel äril on nüüd kriips peal. Suure tõenäosusega läheb osa Venemaale mõeldud õllest utiliseerimisse. Foto: Liis Treimann
Saku Õlletehas kirjutab oma tunamulluses majandusaasta aruandes, et Venemaa näol avanes firmale uus turg, kus Saku leidis enam kui 8500 kauplusega partneri. Nüüd ütleb humalavett tootva firma juht Jaan Härms, et Saku tooteid müüdi Venemaal juba enam kui 10 000 poes, aga see äri kirjutatakse nüüd korstnasse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ukraina sõja mõjud on käes ja tekitavad pea kõikide sektorite ettevõtjatele ohtralt muresid. Ümber tuleb mõelda, kust saada toorainet ja materjali, kuidas tulla toime meeletu hinnatõusuga ja kuidas teha muutusi, kui miskit pole võimalik prognoosida.
Venemaa ja Valgevenega äri tegemine muutub Eesti ettevõtjatele pea võimatuks, sest pangad piiravad sanktsioonide tõttu makseid ning mitmed tööstusharud peavad senistele tarneahelatele leidma alternatiivid.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.