Eesti kaubavedajad on kindlad, et Venemaa transpordiettevõtete Euroopa Liitu sisenemise keelule järgneb Venemaa peegelvastus. Sel juhul kannavad nad suuri kaotusi.
- Liiklus Tallinna–Tartu maanteel. Foto: Andras Kralla / Äripaev
Venemaa ja Valgevene vedajatele kehtestatakse Euroopa Liitu sisenemise keeld – see on üks väljakuulutatud sanktsioonipaketi meede, mis Euroopa Komisjoni presidendi Ursula von der Leyeni hinnangul peaks Venemaad rohkem tabama kui Euroopat ennast. Ent kui Venemaa, nagu seda on juba juhtunud, võtab kasutusele peegelmeetmed ja sulgeb piirid Euroopa kaubavedajatele, saavad Eesti ettevõtted tõsiselt kannatada.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti logistikafirmad tõdevad, et uus Euroopa sanktsioonide pakett Venemaa vastu tooks sektorile järjekordse löögi, kuid päris surmahoopi ei annaks. Samas on idanaabri globaalne boikoteerimine kohalikele vedajatele kohati tööd juurde toonud.
Põhjamaade Investeerimispanga president André Küüsvek tõdeb, et sõja tõttu muutub laenamine kallimaks nendele ettevõtetele, kellel Venemaa, Valgevene ja Ukraina risk portfellis on suurem. "Pangad ikka reageerivad sellele, kui riskid suurenevad. Geopoliitilistel põhjustel on need selgelt suurenenud, siin ei ole küsimust," rääkis ta intervjuus.
Vene vägede brutaalne käitumine Ukrainas on andnud Euroopa liidritele tõuke karmimate sanktsioonide kehtestamiseks. Sellega astutakse ka esimesi samme Venemaa nafta- ja gaasitarnete piiramise poole, rääkis välisministeeriumi ekspert Erki Kodar.
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.