Sanktsioonid jätavad osa logistikuid hinge vaakuma
Eesti logistikafirmad tõdevad, et uus Euroopa sanktsioonide pakett Venemaa vastu tooks sektorile järjekordse löögi, kuid päris surmahoopi ei annaks. Samas on idanaabri globaalne boikoteerimine kohalikele vedajatele kohati tööd juurde toonud.
Euroopa Komisjon tegi eile Euroopa Liidu riikidele ettepaneku kehtestada Venemaa suhtes uued ulatuslikud sanktsioonid. Sealhulgas plaanitakse keelata Venemaa ja Valgevene maanteetranspordiettevõtjate tegevus Euroopa Liidus.
Eelmisel nädalal teatas teiste laevanduskontsernide seas Maersk, et peatab ajutiselt kõik Venemaa-suunalised konteinerveod, boikott mõjutab ka ettevõtte Eesti haru ja siinset transiiti.
Euroopa Komisjon teeb täna ELi riikidele ettepaneku kehtestada Venemaa suhtes uued ulatuslikud sanktsioonid, sealhulgas keelata kivisöe, puidu, kemikaalide ja muude toodete import umbes 9 miljardi euro väärtuses aastas, ütles ELi allikas Reutersile.
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.