Teedeehitajatele terendab suve alguses bituumenipõud
Asfaldi tootmiseks vajaliku bituumeni tarned võivad suve algusest olla sanktsioonide tõttu häiritud ning siinset teedeehitust ähvardab katastroofiline tooraine puudus, hoiatab konkurentide jaoks tundmatu tegija.
Olukord võib teedeehitajatele hapuks minna juunis, mil Leedus läheb Mažeikiai rafineerimistehas plaanilisse remonti. Foto: Andras Kralla
Trev-2 Grupi juhatuse esimehe Sven Pertensi sõnul pole veel bituumeni tarnetega probleeme olnud paljuski seetõttu, et asfalditootmise hooaeg algas eelmisel nädalal. Valgevene ja Venemaa bituumenile on praegu kaks alternatiivi: Orleni rafineerimistehas Leedus Mažeikiais ja Rootsi firma Nynas, mis on olnud läbi aegade suurim tarnija Eestisse, lisas ta.
Tänasest keelati Venemaal ja Valgevenes asutatud autoveo-ettevõtjatel vedada kaupu Euroopa Liidu territooriumil, sealhulgas transiidi eesmärgil. Siiski jäeti liikmesriikidel võimalus luua vajadusel erandeid.
Eesti logistikafirmad tõdevad, et uus Euroopa sanktsioonide pakett Venemaa vastu tooks sektorile järjekordse löögi, kuid päris surmahoopi ei annaks. Samas on idanaabri globaalne boikoteerimine kohalikele vedajatele kohati tööd juurde toonud.
Eesti teedeehitajatel napib suurima varustaja Nynase tarneprobleemide tõttu bituumenit ja nii mõnigi projekt on seetõttu häiritud. Nynase juht lubab olukorra paranemist, samal ajal pingutavad konkurendid turuliidri troonilt tõukamise nimel.
Tee-ehituseks vajaliku bituumeni importija Nynase raskused on näide, kuidas kaugele Venezuelale seatud sanktsioonid puudutavad ka Eesti ärielu. Nynase siinne konkurent sai sellest ainult jõudu juurde.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.