Eleringi teatel pole Alexela pakutavad lahendused LNG ujuvterminali vastuvõtuks vajaliku haalamiskai rajamiseks ja haldamiseks vastuvõetavad ega oleks kooskõlas Euroopa ja Eesti õigusega.
Alexela ja Infortar soovivad teha kogu projekti otsast lõpuni kuni taasgaasistamise võimekusega laeva prahtimise või omandamiseni. Foto: Liis Treimann
Läbirääkimistel Alexela poolt pakutud lahendused pole riigifirma teatel hinna poolest vastuvõetavad või on tugevas vastuolus avatud turu reeglitega. Arutelude alguses indikeerinud Paldiski projekti omanikud võimaliku hinnana 20 miljonit eurot, kuid läbirääkimiste käigus esitatud ettepaneku kohaselt peaks Elering maksma kai renditasuna selle kogu ehitusmaksumuse 40 miljonit eurot ning kai jääks sellest hoolimata Alexela omandisse, teatas Elering pressiteate vahendusel.
Maailmarekordilise ehitustempoga Paldiskisse veeldatud maagaasi (LNG) vastuvõtuvõimekuse arendavad Alexela ja Infortar peavad projekti suurimaks riskiks poliitilist otsust, et Vene gaas muutub mõne aasta pärast jälle koššeriks.
Alexela suuromanik ja nõukogu esimees Heiti Hääl ütles Äripäeva raadio saates “Kuum tool”, et käis hiljuti Kesk-Aasias, et asendada Venemaa veeldatud naftagaasi ehk LPG tarned.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.