Viimastel aastatel on Eesti jaekettidest oma turuosa kindlustanud ning kõige rohkem kasumit teeninud just Eesti omanikega ettevõtted. Viimased andmed näitavad, et numbrid on kasvutrendis.
- Selver oli mullu üks edukamaid Eesti jaekette, ent üks oli veel võimsam. Foto: Liis Treimann
Äripäeva teemaveeb
Kaubandus kirjutab ülevaates, et Äripäeva Infopanka laekunud värskete aruannete põhjal näeme kahe suurima turuosa ja müügituluga ketina Coop Eestit ja Selverit. Kuigi turuosalt ja käibelt on kuuendal kohal alles OG Elektra, on nende tegevus märksa efektiivsem ja toob rohkem kasumit kui näiteks Maxima, Rimi või Prisma oma.
- Jaekettide turuosa. Allikas: Ettevõtete majandusaasta aruanded
Jätkuvalt turuliidri positsiooni hoidva Coop Eesti müügitulu suurenes 751,6 miljoni euroni (2020. aastal oli müügitulu 697,7 miljonit), kasvades aastaga 7,17%. Majandusaasta lõpuks teeniti ärikasumit 29,2 miljonit eurot (2020. aasta ärikasum oli 17,7 miljonit).
Selveri 2021. aasta müügitulu oli 575,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 10%. Selveri kauplustest tehti 2021. aastal 42,8 miljonit ostu, mis ületas eelmise aasta ostude arvu 11,2% võrra. Selveri 2021. aasta ärikasum oli 16,59 miljonit eurot (2020. aastal oli ärikasum 12,35 miljonit eurot). Tasub ära märkida, et Selveri tulemust mõjutab 2020. aasta II kvartalis omandatud ABC Supermarkets, millega Selveri kaupluste arv suurenes 19 kaupluse võrra.
Turule lisandus uus tuntud tegija
Lisaks tasub esile tuua Lidl Eesti, kelle põhiline tegevusala 2021. aastal oli kinnisvara soetamine kaupluste ehitamise eesmärgil. Aruandeaastal lõpetas ettevõte seitsme poe ehituse, et valmistuda põhiliseks äritegevuseks.
2021. aastal oli ettevõte arengufaasis ning ei olnud alustanud veel põhitegevust, seega ettevõtte kahjumiks kujunes 24,76 miljonit eurot. Ettevõte kavatseb kahjumi katta järgmiste aastate kasumi arvel.
Majandustegevuse algusest (alates 2016) on ettevõte teinud investeeringuid pikaajalistesse varadesse 85,97 miljonit euro ulatuses, mis teeb kokku 22,43 miljoni euro ulatuses investeeringuid 2021. majandusaasta jooksul.
Aruandeaastal 2022 on ettevõttel plaanis jätkata Lidli poeketi ehitusega ning investeeringutega töötajate arengusse.
Lidl Eesti on alustanud äritegevust Eestis, avades kaheksa kauplust tänavu 3. märtsil.
Põhjalikku ülevaadet koos täpsemate numbritega saab lugeda teemaveebist
Kaubandus.
Seotud lood
Kuigi töötame selleks, et suurendada heaolu, luua kindlustunnet endale ja lähedastele, võib tööpinge heaolu ja suhteid kahjustama hakata, kirjutab Tallinna Ülikooli õppejõuarenduse ekspert Katrin Aava.
Enimloetud
3
Testi, kas oled targem kui Luik ja Rõtov
Viimased uudised
“Mitte hiinlased, vaid Euroopa on ise endale jalga tulistanud“
Kahjum parandati suuremaks
Lisatud Pärnumaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Lisatud Saaremaa ettevõtete TOP
“Pakuti huvitavat võimalust, haarasin kinni“
Tagasi Äripäeva esilehele