Nissan X-Trail e-Power on mugav ja tehnoloogilisest küljest põnev. Foto: Nissan
Nissan taasleiutas hübriidi. X-Trail e-Poweri kapoti all asub bensiinimootor nagu ikka, kuid auto rattaid see ringi ei aja. Too jõuallikas üksnes toodab voolu elektriajamile või kahele olenevalt sellest, kas konkreetne sõiduk on esi- või nelikveoline.
Olemuselt liigitub e-Power nn jadahübriidiks, milliseid on varemgi nähtud (kuigi harva). Nissani tehnoloogia eristub siiski sellega, et puhvrina toimivat tillukest akut – kõigest 2,1 kWh – pistikust laadida ei saa.
Ühtpidi tähendab niisugune lahendus kokkuhoidu hinnas ja massis, teisalt aga seda, et puhtalt elektri toel õnnestub veereda maksimaalselt paar-kolm kilomeetrit. Kütus põleb enamik ajast, justnagu klassikalisel (paralleel)hübriidilgi.
Samas evib 1,5liitrise töömahuga kolmesilindriline turbolaaduriga sisepõlemismootor nutikat süsteemi, mis muudab vastavalt koormusele surveastet, et vähema bensiiniga hakkama saada. Teised autofirmad midagi säärast ei paku.
Ja kogu selle pingutuse tulemus? "E-paueristatud" X-Trail on keskmise suurusega hübriid-linnamaasturite turuliidrist Toyota RAV4-st nii raskem kui janusem. Toda viimast küll tehaseandmeil ainult mõõdukalt, ent selle juurde tuleme veel tagasi.
Vaadates, katsudes ja sõites ei mõju X-Trail e-Power aga sugugi vussi läinud üritusena, vaid, vastupidi, loob meeldiva tunde.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.