• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 17.12.22, 15:00

Arvustus. Nissan tegi oma RAV4 hübriidi täitsa teistmoodi

Uuendusliku tehnikaga Nissan X-Trail e-Power sõidab nagu elektriauto, ent januneb bensiini järele.
Nissan X-Trail e-Power on mugav ja tehnoloogilisest küljest põnev.
  • Nissan X-Trail e-Power on mugav ja tehnoloogilisest küljest põnev. Foto: Nissan
Nissan taasleiutas hübriidi. X-Trail e-Poweri kapoti all asub bensiinimootor nagu ikka, kuid auto rattaid see ringi ei aja. Too jõuallikas üksnes toodab voolu elektriajamile või kahele olenevalt sellest, kas konkreetne sõiduk on esi- või nelikveoline.
Olemuselt liigitub e-Power nn jadahübriidiks, milliseid on varemgi nähtud (kuigi harva). Nissani tehnoloogia eristub siiski sellega, et puhvrina toimivat tillukest akut – kõigest 2,1 kWh – pistikust laadida ei saa.
Uus Nissan X-Trail
Uus Nissan X-Trail
4 fotot
  • Uus Nissan X-Trail Foto: Nissan
Ühtpidi tähendab niisugune lahendus kokkuhoidu hinnas ja massis, teisalt aga seda, et puhtalt elektri toel õnnestub veereda maksimaalselt paar-kolm kilomeetrit. Kütus põleb enamik ajast, justnagu klassikalisel (paralleel)hübriidilgi.
Samas evib 1,5liitrise töömahuga kolmesilindriline turbolaaduriga sisepõlemismootor nutikat süsteemi, mis muudab vastavalt koormusele surveastet, et vähema bensiiniga hakkama saada. Teised autofirmad midagi säärast ei paku.
Ja kogu selle pingutuse tulemus? "E-paueristatud" X-Trail on keskmise suurusega hübriid-linnamaasturite turuliidrist Toyota RAV4-st nii raskem kui janusem. Toda viimast küll tehaseandmeil ainult mõõdukalt, ent selle juurde tuleme veel tagasi.
Vaadates, katsudes ja sõites ei mõju X-Trail e-Power aga sugugi vussi läinud üritusena, vaid, vastupidi, loob meeldiva tunde.

Seotud lood

Uudised
  • 27.03.21, 18:00
Arvustus. Toyota Highlander – viiemeetrine Ameerika eine
Palun mulle topeltburger lisajuustuga, suured ekstrasoolased friikartulid ja suhkruvaba koola. XL.
Uudised
  • 01.11.20, 10:54
Arvustus: Tahad ameerikalikult mõnusat autot – osta Kia!
Kia Sorentot proovides saab aru küll, miks selle suurem vend ühendriiklasi hullutab.
Uudised
  • 20.10.20, 18:00
Nissan Juke: 19tolliste velgedega autole piisab liitrisest mootorist
Nissani maasturit matkiv toode on lihvitud täpselt selliseks, nagu ostjaskond tahab, võtke heaks või pange pahaks.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele