Kliimaseadus on hõbekuul, mida kõik ootavad, aga tülid on veel ees
Parteidest tööandjateni, keskkonnakaitsjatest õiguskantslerini on kõik veendunud, et Eesti kliimapoliitikat tuleks juhtida eraldi seadusega, kuid mida see sisaldama peab, on tulevaste vaidluste teema.
Koos vihmasaju ja sulalumega kerkisid veetasemed jaanuaris mitmel pool Eestis rekordtasemele. Foto: Kaarel Kaisel, Keskkonnaagentuur
Eesti seadusandlus, arengukavad ja võetud kohustused käivad kõik erinevat rada, olles vahel lausa vastuolulised. Kindlust oleks aga vaja nii inimestel kui ettevõtetel, mõnel hinnangul ka järgmisel inimpõlvel, tuuakse põhjenduseks, miks Eestil on vaja omaette kliimaeesmärkidega tegelevat seadust.
Teadlased on aastakümneid rääkinud, et juhul kui inimkond kurssi ei muuda, siis liigub maailm keskkonnaalaselt pöördumatute muutusteni. Seda pole aga endiselt mõistetud, selgus saatest „Lavajutud“.
Eesti jäi rohepöördega võrreldes muu Euroopaga kümnendi jagu hiljaks ja seetõttu tuleb kiiresti muuta rohkem, kui ettevõtjad ja üldsus tajuvad. Samas loovad suured muutused ettevõtjaile ka uusi võimalusi.
Citroën on käivitanud ulatusliku mudeliuuenduste programmi, mille käigus saavad värskendatud kõik sõidu- ja tarbeautod. Mis tähendab, et meie esindustesse jõuavad või on juba jõudnud uued mudelid, alates kompaktsest ë-C3-st kuni suure mahutavusega ë-Jumperini välja. Kui soovid teada, millal sind huvitav sõiduk Eestisse jõuab ja millised on uute Citroënide suutlikkust iseloomustavad näitajad, siis oled õiges kohas. Võta hetk ja vaata, millal tasuks lähimasse esindusse minna – võib-olla on just sinu järgmine auto sind seal juba ootamas!