Nüüd on viimane võimalus osta isevärki 12silindrilise mootoriga Bentley. Aga kas peaks?
Bentley, nagu me seda praegu tunneme, sündis nüüdseks 20 aastat tagasi, kui müügile jõudis esimene Volkswageni kontserni omanduse ajal loodud mudel – Continental GT. Kastja ning üdini britiliku (sh koostekvaliteedi ja töökindluse poolest …) käsitööauto asemel seisis endiselt inglaslik ja suures osas käsitsi kokku pandud, ent lihtsurelikumat marki kontsernikaaslaste juppe ja masstootmise tehnikaid appi võttes konstrueeritud sujuvate vormidega luksuskupee, mis kannatas tänu paranenud kvaliteedile ja nelikveole vabalt ka põhjamaises kliimas aastaringset pruukimist. Läbimüük saavutas kiirelt seni ebabentleyliku mahu ning sai sama malli järgi tehtud hilisematest mudelitest, sedaanist Flying Spur ja maasturist Bentayga, üksnes hoogu juurde.
Kaks kümnendit ja mudelipõlvkonda hiljem pole Continental GT retsept suurt muutunud. Praeguse, 2018. aastast toodetava generatsiooniga tehti sõitjateruumi luksuslikkuses hüpe edasi, "Contis" sees istudes tekib väga eriline tunne, kuid masina tegumood on äratuntavalt sama. Näiteks saab seda jätkuvalt Volkswageni grupi unikaalse 12silindrilise mootoriga. Veel.
Ei ole kohta koletisele
Jah, just – nn W12 mootoriga, kus silindrid paiknevad kahe laia ploki sees kokku neljas reas, on varsti kõik. Novembris lõpetatakse niisuguse jõuallikaga Bentleyde tellimuste vastuvõtmine, tuleva aasta aprillis valmistatakse viimased eksemplarid ning paar kuud pärast seda kaotab ka tüübikinnitus kehtivuse. Üks sisepõlemismootori konfiguratsioon libiseb minevikku.
- W12 mootoriploki tilluke makett n-ö päris asja peal. Viimased 20 aastat Bentley identiteedi osaks olnud jõuallika hingusele saatmise puhul üllitatakse igast mudelist ka Edition 12 nime kandev eriseeria, mis sisaldab küll peamiselt üksnes eriseeria märgiseid. Seevastu vaid 30 eksemplaris toodetav mudel Batur saab W12st kõigi aegade võimsaima, 750hobujõulise versiooni. Kahe aastakümnega on W12 mootorit valmistatud veidi üle 100 000 tüki – nii luksusliku mootori kohta märkimisväärne arv! Foto: Bentley
Põhjus peitub mõistagi rohepöördes. Bentaygat ja Flying Spuri juba saab pistikhübriidina, hübridiseeritud Continental GT väljatöötamine käib. 2025. aastal lubatakse esimest täiselektrilist Bentleyt. Alates 2026. aastast pakutaksegi ainult hübriide ja elektriautosid, 2030. aastast jätkatakse vaid särtsutoitel. Kuueliitrise töömahuga koletisel, mis ummikus tiksudes näitab kütusekuluks 40 liitrit sajale ning eritab metsikus koguses sooja, ilmselgelt puudub tänapäevases maailmas perspektiiv.
- Sorry, ultrakiirlaadijad, mitte täna! Aga nähtavas tulevikus küll. Foto: Karl-Eduard Salumäe
Esialgu aga seisavad Conti GT ostmist kaaluvad õnneseened valiku ees, kas reageerida viimasele kutsungile lokomotiivile W12 või võtta rahulikult ja minna "väikese", st neljaliitrise V8 mootoriga versiooni manu. Äripäev sõitis Euroopas jumalagajätutuuri teinud Bentley Continental GT Speediga, et anda omapoolne soovitus. Vastus võib teid üllatada.
Seotud lood
Äripäeva värske auto eri kaanelugu
Porsche menumudel Cayenne võeti pulkadeks ning pandi uutest-parematest tükkidest kokku tagasi. Tulemus sai ühekorraga nii meeldivalt tuttav kui üllatavalt erinev.
Ferrarid on kiiskavpunast värvi ning selle esitiibadel on suur kollane perutava hobusega embleem. Või siis ikkagi ei ole kah.
Bentley luksuskupees on autotööstuse ajaloo ühe legendaarsema juhi ja vaieldamatu geeniuse Ferdinand Piëchi vaimu.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”