Porsche menumudel Cayenne võeti pulkadeks ning pandi uutest-parematest tükkidest kokku tagasi. Tulemus sai ühekorraga nii meeldivalt tuttav kui üllatavalt erinev.
Vaade kipub Panorama Almis halvavalt mõjuma. Austrias Tirooli piirkonnas Glemmi orus asuvas söögikohas on nii Kõrg-Tauern kui Kitzbüheli Alpid otsekui peopesal. Neid imetledes suurt muud pähe ei mahu.
Ent ehkki vaate vastu ei saa miski, siis ega teekond sinna kah paha ole. Salzburgi poolt kulgev kurviline mägitee – ülesse kaks sõidurida, alla üks – muutub eriti vahvaks siis, kui sinust täie suhinaga mööda põrutanud hallile Volkswagen ID.4-le viisaka vahega tuulde võtta ning niimoodi selle juhi ilmselget kanditundmist ekspluateerida. Puht hüpoteetiline olukord, mõistagi …
Sama hüpoteetiliselt võib säärane paarissõit saada enneaegse lõpu, sest pöörata tuleb kitsukesele kruusaserpentiinile. See on ka tavakõrge autoga läbitav, aga maasturiga sujub see palju stressivabamalt.
Ahhetamine algab siit. Niipea kui end puude vahelt kõrgemale keerutada, hakkavad avanema maalilised pildid. Nõjatu tahapoole ja jälgi, kuidas tuuleklaas muutub justnagu lõuendiks.
Porsche Cayenne sobib selliste vaheldusrikaste oludega sõitude nautimiseks võrratult, kuna evib tõsimaasturlikke omadusi, aga tunneb end hoogsamalt kurvitades veelgi kodusemalt. "Cayenne on oma klassi kõige sportlikum auto," toonitab Porsche tajutava uhkusega. Ja ega nad ju valeta.
Seega oli Porschest vägagi arukas lasta rahvusvahelisel meedial põhjalikult uuendatud Cayenne'iga nimetet paika sõita. Eestit esindaski väljaannetest Äripäev.
See arvustus on täna ilmunud Äripäeva ajakirja juunikuu numbri kaanelugu. Autodele pühendatud erist leiab veel intervjuu eduka ettevõtjaga, kes startis esimese eestlasena maailmakuulsal Dakari kõrberallil autode klassis piloodina; reportaaži talviselt maastikusõidupäevalt Land Rover Defenderitega jpm.
Auto nagu tordidieet
Sellest on nüüdseks möödas üle 20 aasta, mil autoajakirjadesse hakkasid jõudma fotod seninägematult vaoshoitud kerekaldumisega kurve võtvast džiibist – esimese põlve Porsche Cayenne'ist. Tõik, et 911 mark valmistab kõrget ja rasket mooduautot, võis toona mitte meeldida või veelgi vähem meeldida. Puriste ei rahuldanud ka selgitus, et see on äriliselt hädatarvilik patt.
Isegi konkurendid nagu BMW X6 või Audi Q8 näevad Cayenne'i kõrval välja justkui keelatud ainete tarvitamise eest võistluskeelu saanud kulturistid.
Seotud lood
Proovisõit kõige kallima Porsche 911ga
Porsche 911 vanakooliliku hõnguga eriversiooni kaks kõige tähtsamat detaili asuvad keset salongi ja juhi jalaruumi vasakpoolses servas.
Nüüd on see siis järele proovitud – uus Land Rover Defender tõepoolest maastikuomadustes ei tingi, olgugi et sõidab asfaldil nagu ontlik linnamaastur.
Ikoonilised Porsche 911-d sõidavad Taani autoentusiasti Jan Kalmari Eestis asuvast värkstoast välja palju vägevamate ja kallimatena kui nad sisse veeredes olid. Tegelikult pole siis enam tegu mitte Porschede, vaid Kalmari-nimeliste sõidukitega. Siitmaalt aga alles läheb põnevaks.
Harvaesinev võimalus uudistada Porsche erisoovide osakonda
Asjade eest palju raha maksvate inimeste soovid ületavad sageli kataloogide piire. Porsche teab seda hästi.
Turvasüsteemid toodavad igapäevaselt suurtes kogustes infot. Läbi tänapäevaste nutikate lahenduste saab neid andmeid üha kiiremini töödelda. Selle abil on võimalik näiteks läbi
valve- ja läbipääsusüsteemide tuvastada inimeste käitumises anomaaliaid ja hinnata reaalajas võimalikke riske. See on vajalik ettevõtetele, kes pakuvad elutähtsaid teenuseid ja võivad on ärisaladuse või andmete lekkimise korral saada suurt kahju.