SAS oli pikka aega hädas, nüüd sai firma rahasüsti. Foto: Scanpix
Xflyst teatati, et SASi omanikeringi muutus annab ettevõttele uue võimaluse oma äritegevuse arendamiseks. SASi uued omanikud panustavad lennufirmasse enam kui miljardi – firma saab 475 miljoni dollari jagu uut omakapitali, 700 miljonit dollarit tuleb firmasse laenuna, millega refinantseeritakse seniseid võlgu.
Maailma suurim lennufirmade liit Star Alliance kaotab ühe asutajaliikmetest, sest USAs raskustesse sattunud SAS müüakse maha rahvusvahelisele konsortsiumile, mis on otsustanud lennufirma SkyTeamiga liita.
Vana investorite nali kõlab, et miljonäriks saamiseks on kindel tee: olla miljardär ja investeerida mõnda lennuliini. Selles naljas on omajagu tõtt, sest lennuaktsiate investorite käsi on tõesti tihti väga halvasti käinud. Kuid on erandeid.
Maailma üht vanimat järjepanu tegutsevat lennuettevõtet, soomlaste Finnairi on aidanud tegutsemas hoida omanäolisus, aga ka aeg-ajalt abiks tulev Soome riigi õlg.
Riikliku lennufirma Estonian Airi seitse aastat kestnud pankrotimenetlus lõpetati ning kahele pankrotihaldurile makstakse töö eest kokku 267 000 eurot.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.