Ostupühaks nimetatud musta reede müük USA kauplustes ja e-poodides suurenes aastases võrdluses 3,4 protsenti, näitavad maksevahendusfirma Mastercard esialgsed andmed.
Musta reede kampaaniasilt USAs meelitab inimesi ostma suure allahindluse abil.
Foto: AFP/Scanpix
Musta reede kui USA ühe suurema ostupüha e-poodide müügitulu suurenes mullu sama ajaga võrreldes 14,6 protsenti. Füüsilistes kauplustes suurenes müük 0,7 protsenti. Mastercardi mõõdik SpendingPulse võtab arvesse nii USAs tehtud Mastercardi makseid kui ka sularahas ja tšekkidega tehtud ostude prognoose.
Ameerika Ühendriikide majandus kosus kolmandas kvartalis 2,8 protsenti, tänu tarbijate kulutustele ning ekspordi hüppelisele kasvule, mis näitab maailma suurima majanduse üllatavat vastupidavust.
Kohati nahaalsete võtetega end ka Eesti kaubandusturule suruv Hiina internetipood Temu teeb kohalikele kaupmeestele tuska, tekitades peale maksumure ka küsimuse, mida hiinlased kõikide meie andmetega teevad.
USA suurim investeerimispank Goldman Sachs ning Šveitsi suurim pank UBS tõstsid järjekordselt kulla hinna prognoose, sest keskpankade nõudlus saab olema oodatust veelgi suurem ning aina rohkem investoreid otsib kaitset majanduslanguse ja geopoliitiliste riskide eest.