Maruste asutatud firma pankrotti ajanud mootorrattaäri probleemid algasid aastaid tagasi
Eestis Kristjan Maruste asutatud tõukerattaäri Äike Mobility pankrotti lükanud maailmakuulsa mootorrattafirma KTMi raskused algasid koroonapandeemiast.
KTM on oma meeskonnaga pildis ka MotoGP võistlusel. Foto: Reuters/Scanpix
KTM koos kahe tütarfirmaga esitas Austria kohtule novembris saneerimisavalduse, et jätkata äriga, aga kaitsta end võlausaldajate eest. Praeguste andmete järgi on mootorrattatootjal võlgasid kokku üle 2,4 miljardi euro.
Selle aasta juunini Kõu kontserni kuulunud elektriliste tõukerataste tootja Äike Mobility kavatseb koondada 25 töötajat – viimases kvartalis töötas ettevõttes 30 inimest.
Investor Toomas katsetas aastaid tagasi iduinvesteerimist, kuid on sinna paigutatud raha pea täielikult kaotanud. Saates „Investor Toomase tund“ andsid ettevõtete tegevuse kohta aru Bikeepi asutaja Kristjan Lind ja Ampleri juhtinvestor Madis Müür.
Jalgrataste tootja Ampler teatas, et on läbi viimas ja viinud kokkuhoiupoliitikat, mille tulemusel ettevõte võib jõuda kasumisse, aga praegust saneerimisplaani sellega täita ei suudeta.
Ehkki seespool toimuv on tähtis, ei tähenda see seda, et välimuse eest hoolitsemine kuidagi teisejärgulisem oleks. Võime rääkida mida tahes, kuid tõsi on see, et juba tööle kandideerides kujuneb meist esimene mulje ruumi sisenedes, mitte alles siis, kui suu vestluseks avaneb.