Artikkel
Estonian Business Schooli ettevõtluse ja ärijuhtimise esimese kursuse tudengid Martin Višnevski, Hermiina Prave ja Ragnar Tali. Nad kõik on tulevikus ettevõtjad ja ideaalis ka juhid. Aga see pole eesmärk omaette.Foto: Andras Kralla

Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka

„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.

Kes tsitaadist aru ei saanud, siis neli kilo on 4000 eurot ning veits flex tähendab uhkustamist, aga seda mitte ülbelt, vaid humoorikalt. Oma päris esimeses töökohas tahaksid inseneritudengid Kristjan Taimla ja Anna Sihvart kätte saada 2500-3000 eurot.
Kristjan on 60-liikmelise tudengivormeli tiimi kapten ja Anna juhib seal ühte meeskonda.
„Lööks jalaga ukse lahti, et 3000 või mitte midagi,“ lausub Kristjan veidi naljatledes. Kopsaka palga küsimiseks annab nende meelest aluse see, et Kristjanil on käes magistri- ja Annal bakalaureusekraad ning tudengivormel on Formula Studenti võistlussarjas väga edukas. Kristjan naerab, et ehk saab ta peagi endale CVsse kirjutada „maailma kõige edukama tiimi juht“.
Samas tunnistavad Äripäevaga rääkinud tudengid, et võivad tööle minna ka miinimumpalga eest, kui kogemus on karjääri jaoks väärtuslik.
Teil on meid vaja
Inseneritudengid teavad hästi, et Eestis on kõva inseneride puudus ning spetsialiste otsitakse tikutulega taga. Selle oskavad nad enda kasuks pöörata. Kes tahab head inimest, see on valmis ka maksma, lausub Kristjan.
Tudengivormeli tegemine on justkui palgata täiskohaga töö, kus õpitakse sihikindlust, pingetaluvust ja meeskonnatööd, kirjeldavad noored. Nad teavad ka rääkida, et tööandjad hindavad tudengivormeli liikmeid, sest neil on suur huvi inseneeria vastu. Kui kirjutada CVsse, et olin kaks aastat tudengivormeli kapten, siis selliseid inimesi on Eestis vist kümme tükki, räägib Kristjan. Vormelijuhi kogemus on insenerivaldkonnas kõva sõna.
Tudengivormeli liige Anna Sihvart ja tiimi kapten Kristjan Taimla. Armastus inseneeria vastu algas juba koolis. „Kui reaalained meeldivad, siis väljavaated eluks on üsna head,“ ütles Kristjan. Foto: Andras Kralla
Insenerid nimetavad oma unistuste tööandjaks kaitsevaldkonna ettevõtteid Milrem Roboticsit ja Threod Systemsit. Suuresti ka sellepärast, et ettevõtted on tudengivormeli sponsorid ja võtavad tudengite sõnul meeleldi endale vormelitiimist praktikante. Annagi on Milremis juba praktikal käinud.
Kristjan lisab, et igal aastal lähevadki kõige säravamad tähed Milremisse tööle.
1899eurot kätte – see on noorte palgaootus tööportaali CVKeskus.ee ja Palgainfo Agentuuri uuringu järgi. Keskmiselt teenitakse kätte aga 1364 eurot.
Kaitsetööstus on atraktiivne valdkond ka Estonian Business Schooli ettevõtluse ja ärijuhtimise tudengi Ragnar Tali meelest. Ta on 20aastane ja tegelikult juba töötab tootmisjuhina. Kus ja millise palga eest, ta täpsustada ei soovi.
Küll aga ütleb Ragnar, et lisaks Milremile ja Threodile on paeluvad tööandjad ka droonitootja KrattWorks ja investeerimisfirma Lightyear. Kaitsetööstus tundub atraktiivne, sest tudengitele meeldivad uuenduslikud lahendused, selgitab ta.
Vana tööstus ei meelita
Kui kaitsetööstus kõrvale jätta, on tööstusvaldkond jätnud tudengitele pigem kehva mulje.
Ragnari kursakaaslane Martin Višnevski ütleb, et halb maine pole tööstusettevõtete süü. Ta selgitab, et noortele on terve elu räägitud, et tööstusrevolutsioon oli halb, sest see tekitas palju heitgaase, jääke ja turgutas ületarbimist, mis on endiselt suured probleemid. „Puude lõhkumine on ka paha,“ lisab ta nimekirjale.
Tulevane insener Kristjan täiendab veel, et klassikalises tööstuses läheb otsuste vastu võtmiseks ja tegutsemisele kaua aega ning see tõukab eemale. Anna tõdeb, et tööstuses käib iga liigutus paberite järgi ja spontaansust on vähe – see hirmutab.
Sobib ka miinimumpalk
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.