Läbirääkimisi pidasid Kross ja Järvik aseritest vahendajatega, kes küsisid ahvatleva pakkumise eest vahendustasu. Kavandatud äri maht oli muljetavaldav - plaanis oli hakata importima 5000 tonni kütust kuus, mis tähendanuks umbes 80 tsisternvagunitäit. Selline kogus moodustanuks umbes kümnendiku kogu kuisest diislikütuse vajadusest Eestis.
Bakuu-afäärist tuttav aser. Kross ütleb, et tema vahendas Järvikule lihtsalt oma Aserbaidžaanis loodud kontakte ja pidi selle eest saama konsultatsioonitasu. Samas osales Kross kirjavahetuses Järviku ja aseritega, küsides ka ise infot hinnapakkumise ja logistika kohta ning hiljem oli ta lihtsalt kirjavahetusse kaasatud ehk omas kogu suhtluse kohta infot. Ka tutvustas Kross Järvikut e-kirjas aseritele oma äripartnerina. Olenemata sellest, kas Kross oli konsultant või saanuks temast kütuseäri osaline, oli ta teadlik, millist äri kavandati ja pidi sellest õnnestumisel kasu saama.
Üks aseritest, kellega tehingu üle läbi räägiti, oli Teimur Tagijev, kes figureeris ka Bakuu-afääri skeemis, kus Eesti investoritele kinnisvaratehingu asemel müts pähe tõmmati. Paistab, et eestlastel oli tekkinud Aserbaidžaanis oma "vahemees". Lisaks Järvikule, Krossile ja aseritele osales asjaajamises ka Marko Kalev, kes koos Järvikuga Eestis uurimise alla sattunud kütuseäri skeemi püsti pani.
Meeste kavatsus oli hakata Aserbaidžaanist Valgevenes Läti piiri ääres asuva Bigosovo kaudu kütust importima. Äripäeva andmeil pidanuks kütus lõpuks jõudma Ida-Virumaale Järviku ja Kalevi kontrolli all olnud terminali ja olema seejuures märgatavalt soodsamalt käes kui siinsetest hulgiladudest ostes.
Äriplaan jäi aga katki. Kui plaani peeti 2012. aasta suvel, siis sama aasta sügisel sai teatavaks maksuameti uurimine Kalevi ja Järviku arvatava petuskeemi osas Eesti kütuseturul. Kalev ajutiselt vahistati, aga Järvik pole siiani kahtlustustki saanud. Samas on kahtlustatavate hulgas mitmed skeemis kasutatud variisikud. Äripäevale pole teada, miks kaup aseritega täpselt katki jäi, kuid kriminaaluurimine võis olla üks põhjustest.
Kross sai petuskeemi lülilt laenu. Nagu eespool mainitud, seob Krossi Järviku ja Kaleviga enamatki kui asjaajamine aseritega. 2011. aasta 10. juunil allkirjastas Kross oma ettevõtte Trustcorp nimel laenulepingu, mille teine osapool oli selleks ajaks juba märgatavalt kurikuulsust kogunud Kalevi ja Järviku kontrolli all olnud ettevõte Black Land 2. Praegu kannab Black Land 2 nime OK Oiltrade OÜ - see sama ettevõte oli ka kriminaaluurimise all oleva maksuskeemi keskmes. Laenu küsis Kross Järvikult.
Kuu aega enne seda, kui Kross ja Kalev laenulepingu allkirjastasid, avaldas Äripäev uurivad artiklid Kalevi ja Järviku hämarast kütuseärist. Nagu nüüdseks selgunud, oli Äripäeva toonane uurimus täistabamus, kuna 2012. aasta sügisel Kalev ajutiselt vahistati ning tema ja Järviku nurgatagune kütuseäri sattus uurimise alla. Kriminaalasja valmistatakse praegu ette kohtusse saatmiseks.
Uuritud skeemi keskmes oli Ida-Virumaal Soldinas asuv kütuseterminal ja selle ümber Kalevi ning Järviku kontrollitud firmaderägastik. Skeemitamisega olid mehed varemgi silma paistnud, näiteks kinnisvarafirma Revalhaus kantimisjuhtumi uurimine lõppes Kalevi ja Järviku jaoks oportuniteediga. Järviku nimi seostub ka skandaalse ja hiiglaslikud võlad maha jätnud Q Varaga, mille asutaja mees oli, samuti supermodell Carmen Kassiga, kelle raha ta on pööritanud.